Par to jauno joslu maiņu pie Gaismas pils. Varbūt beidzot ir laiks atzīt, ka tā bija totāla kļūda un fiksi labot situāciju? Runa ir par to jaunu joslu pārkārtojumu uzbrauktuvē no Mūkusalas ielas uz Akmens tilta.
Kāds asprātis, kurš, visticamāk, nekad mūžā šajā vietā pats nav braucis, ir nolēmis pārzīmēt joslas tā, ka Mūkusalas ielas divas joslas tiek saspiestas vienā, kurai ir jāmet strauji līkloči tieši pret apgriešanās vietu. Tas viss darīts ar cēlu nolūku - izveidot sabiedriskā transporta joslu no pieturas līdz Akmens tiltam. Kas ir apsveicami un ieteicami, taču varbūt tomēr der padomāt ar galvu un šo joslu ieviest 30 metrus tālāk, kur pietiek vietas trīs joslām. Esmu drošs, ka trolejbusiem un autobusiem no pieturas izbraukt ļaus tikpat veiksmīgi kā līdz šim un sabiedriskā transporta kustība no tā necietīs.
Lai nerodas pārpratumi - man nav absolūti nekādi iebildumi pret sabiedriskā transporta joslu uz pašas Akmens tilta uzbrauktuves.
Šo pārmaiņu rezultātā rodas čupa visādu jautrību:
- mīcīšanās pie luksofora, kur Mūkusalas divas joslas cenšas sablīvēties vienā; ar tam sekojošu arvien lielāku sastrēgumu Mūkusalas ielā;
- tā kā tālākejošā viena josla tiek nospiesta kreisajā pusē, tā nobloķē gan apgriešanās vietu, tiem, kas brauc no Akmens tilta puses, gan aizbraukšanu tiem, kas vēlas braukt zem Akmens tilta Ķīpsalas virzienā; ar tam sekojošu arvien lielāku sastrēgumu Mūkusalas ielā abos virzienos;
- neuzmanīgākie un bezkaunīgākie rindā vien turpina braukt pa ierasto trajektoriju pāri jaunuzzīmētajai saliņai, tādējāti klaji pārkāpjot noteikumus un grūžoties virsū tiem, kas brauc pareizi;
- pāris dienu sniedziņš lieliski pierādīja, ka tiklīdz šis absurdais joslu līklocis nav saskatāms, NEVIENS vairs nebrauc pa tik neloģisku trajektoriju un turpina ceļu pa divām joslām taisni.
Varbūt tomēr cienītie kungi plānotāji varētu norīt krupi, atzīt kļūdu un situāciju labot? Risinājums bez ceļu pārbūves būtu vienkārši atstāt divas joslas taisni līdz Akmens tilta uzbrauktuvei, kur jau tiek atsevišķi izdalīta sabiedriskā transporta josla. Kā jau minēju, neticu, ka sabiedriskais transports cietīs no tā, ka 30 metrus (burtiski!) būs jānobrauc vienā plūsmā tieši tāpat kā līdz šim. Sarežģītāks risinājums, protams, paredz paplašināt ielu labajā pusē sabiedriskajam transportam, vai kreisajā pusē samazinot apgriešanās zonas platību.
Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa: "Sabiedriskā transporta josla Mūkuslas ielā pirms Akmens tilta tika ierīkota pēc "Rīgas satiksmes” lūguma, ņemot vērā ievērojamos kavējumus sabiedriskajam transportam šajā posmā. Kā liecina "Rīgas satiksmes" pārstāvju sniegtā informācija, salīdzinot šī brīža sabiedriskā transporta maršrutu izpildes laikus ar laika periodu pirms izmaiņu ieviešanas, novērots, ka kavējumi ir samazinājušies no 30-35 minūtēm uz 20-25 minūtēm. Vidēji 5 minūtes katram reisam. Atsevišķu maršrutu reisi tiek veikti bez kavējumiem.
Braucamās daļas platums pie Mūkusalas ielas apgriešanās vietas ir 8,50 metri - tas nav pietiekams, lai šajā vietā ierīkotu trīs joslas transportlīdzekļu satiksmei. Savukārt ierīkojot sabiedriskā transporta joslu pēc apgriešanās vietas, ievērojami samazinātos ieguvums sabiedriskajam transportam.
Norādām, ka viens no satiksmes plūsmas pasliktināšanās iemesliem ir ievērojamais transportlīdzekļu skaita pieaugums Rīgas pilsētas ielās. Izpētot transportlīdzekļu intensitāti, kas ikdienā šķērso Rīgas tiltus, tika konstatēts, ka transportlīdzekļu intensitātes ir pietuvojusies 2007. gada līmenim, jeb pirmskrīzes gadiem. Līdz ar transportlīdzekļu skaita pieaugumu, arī satiksme pilsēta ir palēninājusies.
Turklāt jāņem vērā, ka uz Akmens tilta 2 satiksmes joslām tiek virzīta satiksme no tādām maģistrālajām ielām, kā Uzvaras bulvāris, Mūkusalas iela, Raņķa dambis, kā arī pa Akmeņu ielu transportlīdzekļi no Vienības gatves."