Kuldīgas pašvaldība informējusi, ka Kuldīgā viesojušies 11 LMA Modes dizaina nodaļas studenti, lai gūtu ieskatu Kuldīgas amatnieku darbībā un iepazītos ar viņiem klātienē. Interesi par šo projektu izrādīja aptuveni 15 amatnieki.
Studenti tikās ar dažādu prasmju pratējiem - adītājiem, audējiem un keramiķiem. Tikšanās mērķis bija studentiem iepazīt Kuldīgas novadā pieejamās amatniecības tehnikas, lai nākamā gada pirmajā pusē paralēli studijām LMA studenti varētu izstrādāt apģērbu vai aksesuāru dizaina idejas. Labāko trīs ideju autoriem, kurus noteiks LMA komisija, 2014.gada vasarā būs iespēja atgriezties Kuldīgā, lai šo ideju dizaina prototipus izgatavotu praktiskā sadarbībā ar amatniekiem.
Projekta mērķis ir atbalstīt tādu unikāla dizaina izstrādājumu radīšanas mēģinājumus, kuru ietekmes avots un izteiksmes forma ir pasaulē unikālā Latvijas bagātība - nemateriālais kultūras mantojums. Gadatirgos, tūristu informācijas centros un dažādos tautas daiļamatniecības centros ir pieejami tradicionāli adīšanas, aušanas, grozu pīšanas, knipelēšanas un citi izstrādājumi.
Novērtējot, cik unikāls šis mantojums ir Latvijas kultūrā, un apzinoties, ka amatniecības prasmes iespējams pielietot ne tikai tradicionālu izstrādājumu radīšanai, bet arī mūsdienīga dizaina attīstībai, LMA un Kuldīgas Mākslinieku rezidence ierosina īstenot šo pilotprojektu sadarbībai starp mākslinieku un amatnieku.
Projekta laikā gūtā pieredze tiks izmantota, lai novērtētu iespējas īstenot šādus projektus arī nākotnē. LMA sadarbībā ar Mākslinieku rezidenci Kuldīgā jau iepriekš veiksmīgi īstenojusi vairākus sadarbības projektus, un 2014.gadā šīs tradīcijas tiks turpinātas gan glezniecības, gan dizaina nozarēs.
Projekta ideja ir arī veicināt labu praksi sadarbībai starp pašvaldības, izglītības un uzņēmējdarbības vides sektoriem. Šādi projekti spēj ietekmēt arī reģionālo attīstību, ņemot vērā, ka radītajiem dizaina izstrādājumiem piemīt potenciāls virzīšanai tirgū, skaidroja pašvaldībā.
Kuldīgas Mākslinieku rezidences programmu atbalsta Valsts Kultūrkapitāla fonds.