"Rīgas Satiksmes" runasvīrs Viktors Zaķis portālam "Delfi" uzsver, ka jaunie sabiedriskā transporta tarifi, kas noteikti, balstoties uz pakalpojuma pašizmaksu, stājušies spēkā no 2014. gada 1. janvāra. Tādējādi viens brauciens "Rīgas Satiksmes" autobusos, tramvajos un trolejbusos maksā 1,20 eiro.
"Rīgā deklarētajiem iedzīvotājiem bija plānota atlaide 50% apmērā no tarifa, bet, ņemot vērā aizkavēšanos ar "Rīdzinieku karšu" izsniegšanu, līdz šā gada 28. februārim šī atlaide tiks piemērota visiem. Tomēr tā neattiecas uz pasažieriem, kas biļeti pērk pie transportlīdzekļa vadītāja," skaidro Zaķis.
Viņš atgādina, ka arī iepriekš pērkot biļeti pie vadītāja, pasažieriem par to bija jāmaksā vairāk, proti, 70 santīmus par braucienu, kamēr iegādājoties biļeti iepriekš, viens brauciens maksāja tikai 50 santīmus. "Tagad sanāk, ka tā "šķēre" ir kļuvusi vēl lielāka, ka pērkot biļeti pie vadītāja ir jāmaksā vēl vairāk, bet pērkot iepriekš, biļete ir vēl lētāka," secina Zaķis.
Pēc "Rīgas Satiksmes" runasvīra teiktā, lielākos pārpratumus jaunā sistēma radījusi jaunajos zemās grīdas tramvajos, kur pasažieri biļetes var iegādāties tramvaja salonā izvietotajos automātos - tajos 2. janvārī bijušas pieejamas biļetes tikai par 1,20 eiro, bet jau rīt automāti būs pārprogrammēti un būs iespēja iegādāties biļetes arī par 0,60 eiro.
"Pērkot biļeti pie transportlīdzekļa vadītāja cena ir 1,20 eiro, nevis 0,60 eiro. Šī cena ir tamdēļ, lai pasažieri iegādātos biļetes iepriekš, nevis novērstu transportlīdzekļa vadītāja uzmanību no pamatdarba," sociālajā vietnē Twitter skaidro Rīgas mērs Nils Ušakovs. Viņš skaidro, ka iespēja iegādāties biļeti pie transportlīdzekļa vadītāja ir domāta neparedzētajiem gadījumiem, kā izņēmums, tāpēc tā maksā dārgāk. "Biļešu automātos, kas ir pieejami tramvajos, biļeti varēs nopirkt par 0,60 eiro, jo tas netraucēs tramvaja vadītāja," saka mērs.
"Delfi" jau ziņoja, ka diferencēto biļešu cenu ieviešana ir atlikta līdz 1. martam, taču "rīdzinieku" un "nerīdzinieku" biļešu turpmākais liktenis ir neskaidrs, jo Rīgas domes ieceri diferencēt biļešu cenas kavē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, kas uzskata, ka šāda iecere ir pretrunā ar cilvēku vienlīdzības principu.