"Varbūt liekas dīvaini, kāpēc man to vajag? Pastāstīšu. Es katru dienu (dažkārt arī sestdienās) dodos uz darbu no Barona centra līdz TC "Dole". Lai tur nokļūtu, braucu ar 3. maršruta tramvaju – pusstundas laikā ierodos darbā. Tas labi. Izbraucu visu mēneša biļeti, kas man ielikta zilajā kartītē. Klāt kabatā ir arī otrais talons, kurā 10 braucieni – visādam gadījumam, ja nu gadīsies pēc darba aizbraukt savās darīšanās, visu to nopirku par visiem vienādu cenu (ir vēl 2013. gads, viss latos un santīmos).
Tuvojas svētdiena, un es sev nopērku 24 stundu talonu, jo braukšu uz baznīcu, bet pēc tam pie draudzenes un vēl pirmdien agri no rīta pagūšu ar to pašu talonu tikt uz poliklīniku – tas taču ir izdevīgi!
Viss būtu ļoti forši un patīkami, gan naudas, gan ērtības ziņā, bet nu ir 2014.gads. Parīt man beidzas mēneša biļete, bet šodien ir sestdiena: rīdzinieka kartē man ir 10 braucieni, bet rīt es taisos izmantos 24 stundu biļeti, bet parīt – mēneša biļeti. Sapērkos gan diennakts, gan mēneša biļeti. Pie draudzenes taisos braukt ne ar savu ierasto tramvaju, bet ar diennakts biļeti, bet lasītājs aktivizēs mēneša biļeti. Ak nē, varbūt tomēr noņems nost vienu braucienu? Ko lai daru, kā lai zinu? Ak jā, jāpiezvana uz Rīgas satiksmes informatīvo tālruni, gan jau ka paskaidros. Piezvanu. Diemžēl tur man atteica lūgumu pēc 3 rīdzinieka kartēm vienai personai, bet uz jautājumu par to situāciju ar braucieniem un laika biļetēm atbildēja: "Nezinu, nevaru palīdzēt, gan jau kaut ko izdomās."
Rezultātā sanāk, ka rīdzinieka karte turpmāk liedz izmantot visas solītās privilēģijas, vienkārši izslēdzot to iespējamību. Ja agrāk cilvēki varēja iegādāties vairākas kartītes ar dažādu veidu biļetēm, tagad viņi ir spiesti izvēlēties vienu no vairākiem, jo iekāpjot karšu lasītāji nolasīs nepareizo un ardievu, mēneša biļete, vai otrādi.
Vai tad tā bija iecerēts? Pārtaisīt visu, lai ir sliktāk un sarežģītāk, izdarīt lāča pakalpojumu rīdziniekiem un vēl gaidīt, lai viņi ir jums pateicīgi?
Un kur nu vēl haoss ar īpašajām mikroautobusu biļetēm! To taču sīkāk stāstīt nevajag, vai ne? Varbūt sākumā jāsakārto sistēma un tikai tad jāievieš, lai arī cēlas, bet tomēr populistikas izmaiņas?"
Rīgas satiksmes Klientu apkalpošanas un komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis: "Zilajos e talonos (personalizētajos, nepersonalizētajos un arī Rīdzinieka kartēs) var ielādēt astoņus dažādus biļešu veidus, un, kāpjot sabiedriskajā transportā, tiks reģistrēta pasažierim izdevīgākā biļete. Tā piemēram, ja pasažieris izmanto mēneša biļeti vienam transporta veidam vienam maršrutam, tad katru reizi, iekāpjot šajā transporta maršrutā, tiks reģistrēta mēneša biļete. Kāpjot citā transporta veidā, tiks reģistrēta 24 stundu biļete vai arī brauciena biļete, ja tādas būs iegādātas.
Ņemot vērā to, ka 24 stundu biļete ir izdevīgāka pasažierim, nekā braucienu biļete, pirmā tiks reģistrēta 24 stundu biļete.
Ja pasažierim ir nepieciešams vienlaicīgi izmantot visus trīs pieminētos biļešu veidus, Rīgas satiksme iesaka Rīdzinieka kartē ielādēt mēneša biļeti un vienlaicīgi vai nu 24 stundu biļeti vai arī braucienu biļetes pēc izvēles, savukārt otru biļešu veidu iegādāties atsevišķi dzeltenajā e talonā. Tādējādi pasažierim būs vieglāk sekot līdz tam, kad un kur lietot attiecīgās biļetes.
Jānorāda, ka zilajos e talonos (personalizētajos, nepersonalizētajos un arī Rīdzinieka kartēs) no 2014.gada 1.janvāra var ielādēt arī minibusu biļetes, kuras var reģistrēt minibusos un kuras ir derīgas izmantošanai arī tramvajos, trolejbusos un autobusos.
Vienam pasažierim drīkst būt tikai viens personalizētais e talons vai Rīdzinieka karte."