{1330237e-4a28-5ca1-23fe-2c4f1d9a3c99}
Foto: LETA
Bilingvālās izglītības tiesiskais regulējums ir skaidrs un precīzs, bet tās īstenošanas prakse ir nepilnīga. Rezultātā veidojas risks ne tikai romu segregācijai, bet arī mazākumtautību jauniešu turpmākai personīgai izaugsmei, izglītības un darba iesējām, secinājis tiesībsargs Juris Jansons.

Līdz ar to tiek pārkāptas bērnu tiesības un netiek nodrošinātas vislabākās intereses, ir pārliecināts tiesībsargs, kura birojs 2013.gada nogalē īstenojis pētījumu par bilingvālo izglītību un tās ietekmi uz integrāciju sabiedrībā.

Novērota cēloņsakarība starp skolas administrācijas, skolotāju nostāju par izglītības kvalitāti, valsts valodas nepieciešamību un bērnu zināšanu līmeni. Skolās, kur skolas vadībai ir stingra nostāja par normatīvo aktu ievērošanu, mācību priekšmets tika pasniegts atbilstoši programmā noteiktajam un netika konstatēti gadījumi, ka skolotāji nezina valsts valodu, secināts pētījumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!