sdhsdfb
Foto: DELFI
Lai gan daudzi Rīgā deklarētie iedzīvotāji savus pieteikumus “Rīdzinieka kartes” saņemšanai iesūtījuši jau vismaz pirms diviem mēnešiem, viņi atbildi nav saņēmuši. “Rīgas satiksmē” skaidro, ka šai, aptuveni 10 000 cilvēku grupai, anketa jāapliecina ar e-parakstu vai autentificējoties kādā no internetbankām. Pretējā gadījumā viņi atbildi tā arī var nesagaidīt.

Kad izsludināta iespēja elektroniski pieteikties "Rīdzinieka kartes" saņemšanai, "Rīgas satiksme" vēl nebija izvirzījusi prasību anketu elektroniski apstiprināt. Cilvēki varēja anketu iesniegt un pēc tam doties uz kādu no klientu apkalpošanas centriem, kur tā tika izdrukāta un apliecināta, portālam "Delfi" sacīja "Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis.

Tikai vēlāk pakāpeniski ieviesta iespēja anketas datus apstiprināt caur bankām vai ar elektronisko parakstu.

Tā dēvētajā "pirmajā" cilvēku grupā iekļuvuši ne vairāk kā 10 000 cilvēku, sacīja Zaķis, uzsverot, ka "Rīgas satiksme" nekādi ar viņiem nedrīkstot sazināties - to liedzot likums par personas datu aizsardzību. Tā kā nav zināms, vai anketu patiešām iesniegusi konkrētā persona, tad arī zvanīt uz anketā norādīto telefona numuru uzņēmuma pārstāvji nedrīkstot.

Zaķis atzīmēja, ka nevar izslēgt iespēju, ka kāds cits cilvēka vietā viņa datorā aizpildījis neapliecināto anketu un to nosūtījis "Rīgas satiksmei", tāpēc uzņēmums aicina ikvienu, kurš šādu neapliecinātu anketu kartes saņemšanai nosūtījis, datus apliecināt caur interneta banku vai ar e-parakstu.

Pēc šādas apliecinātas anketas iesniegšanas uz "Rīdzinieka karti" būs jāgaida, ilgākais, nedēļu, kuras laikā tā tiks izgatavota, un to saņemt varēs kādā no "Rīgas satiksmes" klientu apkalpošanas centriem.

Ja iepriekš iesniegto anketu nav iespējams apliecināt elektroniski, tad tiem iedzīvotājiem būtu jādodas uz "Rīgas satiksmes" klientu apkalpošanas centru Rīgā, Brīvības bulvārī 191.

Zaķis pastāstīja, ka līdz 15.janvāra rītam pieteikumus bija aizpildījuši 150 637 rīdzinieki. Kartes saņēmuši 114 293 cilvēki.

Kopējais "Rīgas satiksmes" pasažieru skaits gada laikā tiek lēsts ap 145 miljoniem.

Jau vēstīts, ka e-talona ieviesējs, SIA "Rīgas karte" personalizētā e-talona jeb "Rīdzinieka kartes" īpašniekiem iesaka ērtības labad e-talonu izmantot kā "elektronisko maciņu", kurā lietotājs ieskaita naudas summu atbilstoši savām vajadzībām.

Ar "elektronisko maciņu" var gan norēķināties par biļeti jebkurā Rīgas sabiedriskajā transportā par atbilstošu cenu, gan samaksāt par "Rīgas satiksmes" apsaimniekoto autostāvvietu lietošanu.

Jau ziņots, ka Rīga plānoja no 1.janvāra mainīt sabiedriskā transporta biļešu cenas - rīdziniekiem biļetēm piemērot 50% atlaidi, bet pilsētas viesiem un tiem, kas nav deklarējušies galvaspilsētā noteikt biļetes cenu - 1,2 eiro. Tā kā pēc "Rīdzinieku kartēm" veidojās milzu rindas, tad tika izlemts šo kārtību ieviest vēlāk - no 1.marta.

Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) iepriekš aizstāvējis šo iniciatīvu un paziņojis, ka iecere padarīt Rīgā deklarētajiem iedzīvotājiem braukšanu sabiedriskajā transportā lētāku nekā "nerīdziniekiem" ir tikai pirmais solis uz bezmaksas braukšanu pilsētas transportā rīdziniekiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!