LETA

Liepājas lidosta pēc tās rekonstrukcijas pabeigšanas nebūs patstāvīgs biznesa objekts, kas pelna naudu, taču tā ir nepieciešama reģiona attīstībai, intervijā "Rietumu Radio" sacījis SIA "Aviasabiedrība "Liepāja"" valdes loceklis Agris Sprūde.

"Skatoties, kā notiek citās valstīs, teju neviena reģionālā lidosta nav patstāvīga, visas tiek dotētas, tomēr reģiona ekonomika no tās būs ieguvēja," sacīja Sprūde. "Mūsdienās sasniedzamībai ir vitāla loma, līdz ar to bez lidostas reģions nevar attīstīties."

Sprūde atzina, ka Liepājas iedzīvotājiem patlaban strādājošā lidosta Palangā ir izdevīga, tomēr Palanga atrodas citā valstī, līdz ar to tai ir atšķirīgi uzdevumi.

"Vai tūrists, kuru vēlamies piesaistīt Liepājai, brauks uz Liepāju caur Palangas lidostu? Es teiktu, ka viņš paliks turpat Palangas piekrastē un līdz Liepājai nemaz nenokļūs," sacīja Sprūde.

Jau ziņots, ka tuvākajās dienās plānots izsludināt iepirkumu Liepājas lidlauka rekonstrukcijas būvdarbiem. Būvdarbi lidostā ilgs līdz nākamā gada pavasarim, savukārt lidlauka sertifikācija tiks pabeigta līdz 2015.gada 31.augustam.
Perspektīvākie galamērķi no Liepājas lidostas varētu būt Maskava, Sanktpēterburga, Hamburga, Berlīne, Stokholma un Oslo, sacīja Sprūde, norādot, ka arī Kopenhāgena ir lielisks galamērķis, taču šajā maršrutā būtu jākonkurē ar Palangas lidostu, līdz ar to šāds reiss no Liepājas būtu rūpīgi jāizvērtē.

Patlaban apstiprinātais finansējums lidostas rekonstrukcijai ir 2,8 miljoni latu, no tiem 85% ir Eiropas Savienības fondu atbalsts, bet 15% - pašvaldības finansējums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!