No personīgā arhīva
Latvijas televīzijā un portālā "Ziemellatvija.lv" izskanējusī informācija par to, ka smilteniešus satrauc tas, ka skolēni aizvien biežāk izglītību izvēlas iegūt lielākās pilsētās un savā novadā paliek nelabprāt, jo mazpilsētā ir nepietiekama izglītības kvalitāte, izraisījis asu un plašu Smiltenes novada iedzīvotāju reakciju.

Sabiedrība tiek sašķelta, skolu darbinieki un novada skolēni – šķiroti. Vai dotais uzdevums pašvaldības Izglītības pārvaldei - izstrādāt Smiltenes novada izglītības iestāžu attīstības plānu 2014. - 2018. gadam - spēs veidot objektīvu sabiedrības attieksmi un atjaunot sabiedrības uzticību Smiltenes novada izglītības iestādēm?

Vai, izvērtējot ekonomisko izdevīgumu, tiks mainīts kādas skolas statuss? Ja skolēnu skaits ir apmierinošs (Mežulis/LETA), vai jautājums par izglītības kvalitāti tiks atrisināts pēc Izglītības pārvaldes uzdevuma izpildīšanas?

Domājot par izglītības kvalitāti, tad šis jautājums ir katras skolas, skolotāja un vadības kompetencē. Smiltenes Centra vidusskolas CE rezultāti ir augsti, skolu absolventi bez grūtībām iekļūst budžeta grupās vadošajās augstskolās, kā arī OECD pētījumā skola ir ierindojusies augstā vietā blakus tādām valstīm kā Somija, Vācija, Beļģija. Skola - tie nav arī tikai mācību rezultāti kādā mācību gadā vai eiropeisku titulu piešķiršana, bet vide, attieksme, bērnu un vecāku novērtējums.

Lai nodrošinātu Smiltenes novada skolu attīstību, jautājums ir jāskata kontekstā ar Smiltenes novada ekonomisko attīstību un izaugsmi.

Aicinu Smiltenes Ģimnāzijas un Smiltenes Centra vidusskolas vadībai un skolotājiem apsēsties pie viena galda, vienoties par kopīgām prioritātēm, darāmajiem darbiem, nekonkurēt savā starpā, bet katrai skolai attīstīt savu nišu un specifisko piedāvājumu.

Piemēram, Smiltenes Ģimnāzijai papildus vidējai izglītībai var attīstīt sporta nišu (futbolu, riteņbraukšanu, vieglatlētiku, u.c. aktivitātes), kur jaunieši varētu braukt mācīties no citiem novadiem un pilsētām.

Savukārt Smiltenes Centra Vidusskola attīstīta speciālo skolu statusu (bērniem ar kustību traucējiem).

Piesaistot bērnus no citiem novadiem, paliks aktuāls jautājums par dzīvošanu, tai skaitā dzīvojamo fondu jautājums.

Visus attīstības jautājumus vieno tikai viens. Jaunas darba vietas Smiltenes novadā. Nepiesaistot investīcijas vai investorus, novadā nebūs jaunas darba vietas, attiecīgi iedzīvotāju kļūs arvien mazāk. Lai palielinātos iedzīvotāju skaits un novada skolas attīstītos vēl veiksmīgāk, nepieciešamas jaunas darba vietas, dzīvojamais fonds.

Iedzīvotājiem, sekojot līdzi jaunumiem politikā, ir nācies pieredzēt kādas jomas krasu risinājuma realizāciju, pēc tam atkal kļūdu secināšanu un atgriešanos pie sākotnējā rezultāta, galu galā nepanākot pilnīgi neko, tikai zaudētu
reputāciju.

Smiltenes Centra vidusskolas vecāku vārdā lūdzu diskusijās un skolu izvērtēšanas procesā iesaistīt vecākus, lai gūtu objektīvu viedokli, nepieņemtu ar vecākiem nesaskaņotus lēmumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!