Vasarā vairākas reizes uz darbu devos ar velosipēdu. Kāpēc tikai vairākas? Es neesmu slinka un turklāt man ārkārtīgi patīk pārvietoties uz velosipēda, jo ir veselīgi un galamērķī var nokļūt, neko nemaksājot. Taču visā šajā lietā ir viens liels BET.
Ceļa posmu no Dārzņiem uz Ķengaragu nav iespējams veikt, braucot tikai pa trotuāru vai tikai pa celiņu. Dažās vietās (Rumbulas rajonā) celiņa vienkārši nav. Atliek vai nu braukt pa šoseju, kas nav pārāk droši, jo uz tās ir intensīva satiksme, vai arī braukt pa zāli, ko esmu arī darījusi.
Taču ar to pārsteigumi nebeidzas. Apmēram 4,6 kilometrus (virzienā no Dārziņiem) līdz Ķengaram nav pilnīgi nevienas gājēju pārjeas vai luksofora, bet toties uz šosejas ir divas joslas katrā virzienā, tātad - četras joslas. Skriet pāri šosejai ar velosipēdu? Vienīgais, kas atliek, skriet pāri šosejai ar visu velosipēdu.
Vai tas ir bīstami? Protams! Vai es laidīšu savu bērnu uz skolu ar velosipēdu, kaut arī viņš mācīsies devītajā klasē? Diezin vai...
Dārziņu iedzīvotāji, kuriem nākas pārvietoties ar sabiedrisko transportu, bieži vien piktojas, ka pieturas šai posmā ir. Pat veselas trīs. Bet gājēju pārjeas - nevienas. Pie tam ātruma ierobežojums posmā Rumbula - Dārziņi ir 70 kilometri stundā. Iedomājieties, kādos tempos pāri ceļam nākas skriet pensionārēm un māmiņām ar bērnu ratiņiem.
Dārgais mēr, mēs patiešām ļoti cienām Jūsu pūles, kuras jūs veltāt gājējaiem un velomīļiem, bet vai Jūs sākumā nevarētu izveidot kaut vienu gājēju pāreju Rumbulas rajonā? Tas patiešām ļoti atvieglotu dzīvi cilvēkiem, kuriem šai vietā nākas skriet pāri ceļam vairākas reizes dienā.
Rīgas domes Satiksmes departamenta sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Ilze Dišlere: "Rīgas domes Satiksmes departaments ir izvērtējis satiksmes organizāciju Maskavas ielas posmā pie sabiedriskā transporta pieturvietām "Rumbula".
Informējam, ka gājēju pārejas pilsētā tiek projektētas atbilstoši valsts standarta "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi" prasībām. Tā kā satiksme šajā Maskavas ielas posmā tiek organizēta pa divām braukšanas joslām katrā virzienā, šajā posmā var būvēt tikai ar luksoforu aprīkotu gājēju pāreju.
Lai veiktu tik vērienīgus darbus, nepieciešams veikt daļēju ielas posma pārbūvi, kurā jāietver arī lietus ūdens kanalizācijas sistēmas izbūve, drošas gājēju ietves izbūve un sabiedriskā transporta pieturvietu pārbūve, kā arī sabiedriskā transporta pieturas galapunkta pārcelšanu.
Diemžēl īsā laika posmā šādu darbu apjomu veikt nav iespējams, jo luksoforu objektu būvniecība ir darbietilpīgs process – vispirms jāizstrādā būvniecības tehniskais projekts un tikai pēc tam, veicot iepirkuma procedūru, var uzsākt būvniecības darbus.
Satiksmes departaments Maskavas ielas pārbūvi ir iekļāvis perspektīvā būvējamo luksoforu objektu programmā. Taču jāņem vērā, ka Rīgā ir vairāk nekā 50 gājēju pārejas un krustojumi, kuros nepieciešama luksoforu izbūve. Savukārt tie līdzekļi, kurus, iespējams piešķirt pilsētas ielu rekonstrukcijai vai izbūvei, šobrīd pamatā tiek novirzīti prioritāru projektu īstenošanai - Eiropas Savienības līdzfinansēto ielu būvniecības projektu īstenošanai un uzsākto maģistrālo ielu izbūves projektu pabeigšanai.
Lai šobrīd nodrošinātu drošu pārvietošanos gājējiem, nomale pēc nepieciešamības tiek planēta ar vai bez grants/šķembu maisījuma piebēršanas."