Tilta pirmsākumi ir 2010. gadā, kad Carnikavas novada pašvaldība sagatavoja projekta pieteikumu Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma piesaistei. Finansējumu Carnikavas novads tilta būvei neieguva. Prioritāte tika dota projektiem, kam nepieciešams mazāks finansējums. Saskaņā ar domes teikto, pēc tam tāda programma, kurā tilta projekts varētu pretendēt, neesot izsludināta.
Jaunā tilta būvniecībai pastiprināti seko līdzi mediji. Tie konstatējuši, ka Carnikavas novada domes sniegtās ziņas par būves kopējām izmaksām katrā no ziņojumiem atšķiras. Piemēram, portāls "ABC.lv" 2012. gada 24. septembrī raksta, ka domes priekšsēdētāja Daiga Jurēvica sacījusi: tilta pār Gauju un tā pievedceļu būvniecības izmaksas ir apmēram 1 854 803 latu. Savukārt 2013. gada 29. jūlijā LETA vēsta, ka Carnikavā būvēs velosipēdistu un gājēju tiltu pār Gauju par 1,5 miljoniem latu. Latvijas Televīzijas un Latvijas Radio vienotais ziņu portāls lsm.lv 26. janvārī videosižetā pauž, ka jaunais tilts izmaksās 1,2.
Savukārt "Rīgas Apriņķa Avīzei" Carnikavas novada dome pagājušajā nedēļā apliecināja, ka tilta būvniecības izmaksas ir 2,7 miljoni eiro. Tilts tiks būvēts par pašvaldības līdzekļiem, un, tā kā ir pieejams aizņēmums no Valsts kases, galvenie tilta būvniecības darbi tiks pabeigti jau līdz nākamā gada janvārim. No Valsts kases plānots aizņemties 1,9 miljonus eiro.
Jāsaka gan, ka līdz šā gada 6. februārim Finanšu ministrijā nav saņemts iesniegums par iepriekš minēto aizņēmumu, un Carnikavas novada pašvaldībai nav izsniegts aizdevums saistībā jaunā gājēju tilta būvniecībai, apliecina arī Valsts kases pārstāve Sandra Gīle.
Uz jautājumu - cik cilvēku šobrīd šķērso Gauju pa dzelzceļa tiltu, Carnikavas novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Baltruka atbild, ka vēl statistiku precizē. "Novērojumi liecina, ka Gaujai pāri kāds dodas ik pa piecām minūtēm. Vasarā cilvēku plūsma ir ļoti intensīva, jo tad ierodas vasarnieki," teica Baltruka.
Plānots, ka jaunais tilts atrisinās vairākas sasāpējušas problēmas Carnikavas novadā, apgalvo Carnikavas pašvaldība. Piemēram, līdz ar jauno tiltu cilvēkiem upi vairs nevajadzēs šķērsot pa dzīvībai bīstamo dzelzceļa tiltu. Sevišķi bieži šo ceļu izmanto jaunieši un bērni, dodoties uz skolu, kā arī velosipēdisti un pat jaunās māmiņas ar mazuļiem ceļā uz bērnudārzu vai vizītē pie ģimenes ārsta
Pēdējos gados uz dzelzceļa tilta notikuši vairāki negadījumi, kuros savas neuzmanības dēļ cietuši vai traumas guvuši cilvēki. VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) mediju attiecību vadītājs Māris Ozols informē, ka no visiem reģistrētajiem nelaimes gadījumiem uz dzelzceļa tilta pāri Gaujai posmā Carnikava–Saulkrasti traumēti trīs cilvēki. "Šis tilts nav paredzēts, lai pa to pārvietotos cilvēki, tāpēc gājēju satiksme pār to ir aizliegta," piebilst M. Ozols.
Tilta būviecība prasa milzu ieguldījumus. Carnikavas novada dome līdz šim tilta problēmu mēģinājusi risināt arī citādi, piemēram, vēršoties gan pie valdības, gan pie LDZ kā dzelzceļa tilta īpašnieka. Jau pirms vairākiem gadiem dome vērsās arī pie Ministru prezidenta, Satiksmes ministrijas, LDz un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, lūdzot rast iespēju palīdzēt izbūvēt gājēju tiltu līdzās bīstamajam dzelzceļa tiltam, tomēr finanšu trūkuma dēļ risinājums tika atstāts pašvaldības ziņā.
Kopā ar gājēju tiltu pār Gauju paredzēts izbūvēt arī kanalizācijas un gāzes vadu, lai Gaujas ciema iedzīvotājiem nodrošinātu iespēju pieslēgt savus īpašumus Carnikavas attīrīšanas iekārtām un centrālajam gāzes vadam.
Carnikavas novada pašvaldība plāno, ka nākotnē šis tilts būs neatņemama velosipēdistu ceļa "Eirovelo13" sastāvdaļa, nodrošinot vienotu velomaršrutu tīklojumu ar Rīgu, kā arī citiem Latvijas novadiem. Tas veicinās tūrisma un uzņēmējdarbības attīstību novadā. Nepieciešamības gadījumā pār tiltu varēs braukt arī operatīvais dienests.
Gājēju tilts un veloceliņš pār Gauju Carnikavā nenoliedzami būs ieguvums Carnikavas novadam. Tiesa, joprojām mulsina bieži izskanējušās neprecizitātes un atšķirīgie dati. Vai par tik lielu summu, kādu plānots ieguldīt, nebūtu iespējams izbūvēt tiltu, pa kuru iespējama būtu iespējama arī autosatiksme? Vai nebija iespējams gājēju tiltam atrast lētāku variantu, nekā to piedāvājuši speciālisti?