"Municipālās policijas vienība triju cilvēku sastāvā, kuru sastapām, jau otro diennakti dežūrē pie pārejas uz Imantas staciju Zolitūdes mikrorajonā. Šajā vietā reiz sadedzināja bēdīgi slaveno "spaisu" bodīti.
Mēs vēl pat nepaguvām šoferim samaksāt par braucienu, kad mikroautobusu no visām pusēm ielenca trīs policisti (meitene un divi vīrieši). Vadītāju 'raustīja' no mašīnas uz mašīnu un pārbaudīja visu pēc kārtas. Vadītājs un pasažieri iebilda un un teica, ka policiju isūdzēs, bet diezin vai kaut viens no viņiem uzsāks cīņu ar varas iestādēm.
Kamēr mūsu mikroautobuss tika aizturēts, garām pabrauca trīs "Rīgas satiksmes" mikroautobusi maršrutos 263 un 241.
Es kā ierindas pasažieris visvairāk esmu ieinteresēts nokļūt no punkta A uz punktu B. Savukārt nav īsti skaidrs, kādās interesēs darbojas mūsu policija."
Rīgas Domes Satiksmes departaments, Ilze Dišlere: "Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka Kontroles dienests atbilstoši nolikumam regulāri veic regulāro un neregulāro pārvadātāju kontroli atbilstoši tiesiskajam regulējumam.
Satiksmes departamenta Kontroles dienests pastiprināti kontrolē tos pārvadātājus, par kuru apkalpotajiem mikroautobusiem tiek saņemtas iedzīvotāju sūdzības. Šajā gadījumā reaģējot uz iedzīvotāju sūdzībām par pieļaujamā pasažieru skaita pārsniegšanu, biļešu neizsniegšanu un mikroautobusu vadītāju smēķēšanu vadot transportlīdzekli, kontroles dienests savas kompetences ietvaros veica kontroli par pasažieru pārvadāšanas noteikumu ievērošanu.
Jāņem vērā, ka pārvadātājs "EKO BUSS", kas sniedz pakalpojumus iedzīvotājiem, nav noslēdzis līgumu par regulāro pasažieru pārvadājumu veikšanu Rīgas pilsētā un veic pasažieru regulāros komercpārvadājumus, kas neatbilst normatīvo aktu prasībām.
Jānorāda, ka problēma ar tā saucamajiem nelegālajiem pasažieru pārvadājumiem valstī pastāv jau ilgstoši un līdz galam nav atrisināta dēļ tā, ka šobrīd nacionālajā likumdošanā pasažieru neregulāro pārvadājumu tiesiskais regulējums ir ļoti vispārīgs.
Neviens normatīvais akts neregulē kārtību, kādā veicami pasažieru neregulārie pārvadājumi Latvijas teritorijā. Tas dod iespēju pārvadātājiem, kas saņēmuši licences komercpārvadājumu veikšanai, bez noslēgta sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma un saņemta sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas tiesību apliecinājuma, veikt pēc būtības regulāros pārvadājumus.
Rīgas dome savas kompetences ietvaros ir vērsusies Satiksmes ministrijā un Saeimā ar priekšlikumu veikt grozījumus tiesiskajā regulējumā, precizējot pasažieru neregulāro pārvadājumu definīciju.
Vēlamies norādīt, ka tā ir pašu iedzīvotāju atbildība un izvēle, kādus pakalpojumus izvēlēties un saņemt. Taču jānorāda, ka neregulārie pasažieru pārvadātāji neuzņemas sociālu atbildību par pasažieriem, tai skaitā sociālās garantijas un apdrošināšanu, ja notiek ceļu satiksmes negadījums."