Leta473 (1)
Foto: LETA

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Einārs Cilinskis (VL-TB/LNNK) uzskata, ka būtu nepieciešama plašāka diskusija par to, vai pašvaldībām būtu jānodrošina kādi labumi saviem iedzīvotājiem.

"Mums ir jāsaprot, kur ir tā robeža, un pašlaik tā nav skaidra," intervijā aģentūrai LETA viedokli par pašvaldību atbalsta mehānismiem pauda Cilinskis. Viņš atzīst, ka gadījums ar biļešu diferencēšanu Rīgas sabiedriskajā transportā ir spilgts piemērs tam, ka robeža tiek pārkāpta, un radījusi konsekvences arī uz Siguldu, kur ministrija tāpēc nesaskaņoja Siguldas novada domes noteikumus par atlaidēm pilsētas sabiedriskajā transportā noteiktām iedzīvotāju grupām. "Juridiski iznāca tas pats, kas Rīgā, bet pēc būtības rodas šaubas, vai tika radītas problēmas arī ārpus Siguldas dzīvojošajiem," viņš piebilda.

Ministrs uzskata, ka būtu nepieciešams uz šo jautājumu kopīgi ar Latvijas Pašvaldību savienību paskatīties kompleksāk - ar kādām metodēm pašvaldības drīkst piesaistīt iedzīvotājus savai teritorijai. Jāsaprot, cik lielā mērā tas ir labi valstiskā līmenī. Viens gan esot skaidrs - bagātākās pašvaldības tādējādi vēl vairāk noplicina pārējos reģionus, kas ir problēma.

"Jāsaprot, kas vispār ir atļauts, un kādas ir konsekvences. No tā iespējami arī kādi likumu grozījumi," prognozēja Cilinskis.

Komentējot Rīgas pašvaldības vēlmi ieviest diferencētu maksu par braukšanu sabiedriskajā transportā, ministrs norādīja, ka jau pašā sākumā bija nepieciešama plašāka diskusija par iespējamiem variantiem. "Tomēr es nedomāju, ka gala rezultāts drīkst dalīt cilvēkus, diskriminējot lauku iedzīvotājus, kuriem jau tā ir lieli izdevumi par transportu," viņš sacīja.

Tomēr zināma taisnība gan esot Rīgas pusē, jo Pierīgas pašvaldības, kuru iedzīvotāji strādā Rīgā, salīdzinoši maz iegulda infrastruktūrā. Slikti gan esot, ka šādu sarežģītu jautājumu jārisina tik ātrā tempā.

Jau ziņots, ka Rīgas dome no šā gada vēlējās ieviest diferencētu maksu par sabiedriskā transporta izmantošanu rīdziniekiem un citiem iedzīvotājiem. Tomēr Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija divas reizes šos noteikumus neapstiprināja. Patlaban ir panākta vienošanās par vienu maksu sabiedriskajā transportā šogad - 60 eiro centiem.

Ministrija nesaskaņoja arī Siguldas novada domes noteikumus par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā, kas paredzēja, ka Siguldas ID kartes īpašnieki noteiktus sabiedriskā transporta maršrutus pilsētā izmanto bez maksas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!