alus cigaretes
Foto: PantherMedia/Scanpix

2013.gadā iecienītākais alkoholiskais dzēriens Latvijā joprojām bijis alkoholiskais kokteilis „Cēsu Džons”, populārākais alus – „Apinītis stiprais”. Populārākā cigarešu marka bijusi „Winston”, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotie akcīzes preču aprites rādītāji par 2013.gadu.

No desmit iecienītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem 2013.gadā otrais bijis dzirkstošais vīns „Rīgas šampanietis", trešais bijis dzirkstošais vīns "Bosca", ceturtais - brendijs „Bonaparte", piektais - alkoholiskais kokteilis "Cēsu 14%", sestajā vietā bijis dzēriens "Fizz", septītajā - stiprinātais vīns "Agdam", astotajā - alkoholiskais kokteilis "Black Balsam", devītajā - degvīns "3 graudu" un desmitajā - dzirkstošais vīns "Sovetskoje Šampanskoje".

Starp desmit populārākajām alus markām 2013.gadā otrā bijusi "Cēsu premium", trešā - "Līvu rubenis", ceturtajā vietā bijis „Lāčplēsis dzintara", piektajā - „Cēsu Light", sestajā - "Līvu Pilzenes", septītajā - "Garais garāks", astotajā - "Lāčplēsis gaišais", devītajā - "Aldara gaišais", bet desmitajā - "Aldara Pilzenes".

Starp cigarešu markām pērn otrā populārākā bijusi "More", trešā - „Marlboro", ceturtā - "Chesterfield", bet piektā - „Monte Carlo". Sestās iecienītākās bijušas "Philip Morris" markas cigaretes, kam seko „Wall Street", „Kent" , „Bond", un "Caines" marku cigaretes.

Lielākie komersanti pēc patēriņam tirdzniecības vietās nodoto alkoholisko dzērienu apjoma pērn bijuši AS „Latvijas Balzams", AS „Cēsu Alus", SIA „Alita Latvija" ,SIA "Liviko", SIA „Latalko" , SIA „Trialto Latvija", SIA „Maxima Latvija", SIA „Prodimpekss Loģistikas grupa", SIA „Tabakas nams grupa" un SIA "MV Latvia".

VID dati liecina, ka visvairāk alus vairumtirdzniecībā un mazumtirdzniecībā šogad nodevuši AS „Cēsu Alus", AS „Aldaris", SIA „Cido Grupa", AS „Agrofirma Tērvete", SIA „Maxima Latvija", SIA „Bauskas alus", SIA „Piebalgas Alus", SIA „Greis loģistika", SIA "Alus nams" un SIA „Zaksi".

Lielākie tabakas importētāji pēc pārdotās produkcijas vērtības 2013.gadā bijuši SIA „Philip Morris Latvia", SIA „Baltic Sales Network", SIA „British American Tobacco Latvia", SIA „Rasta 1" un SIA „Tabakas nams grupa".

Par alkoholiskajiem dzērieniem, izņemot alu, 2013.gadā kā akcīzes nodoklis iekasēti 89,9 miljoni latu, kas ir par 9% jeb 7,05 miljoniem latu vairāk, nekā 2012.gadā. Par alu šā gada sešos mēnešos iekasēts 17,1 miljons latu, kas ir par 0,94 miljoniem latu mazāk, nekā 2012.gadā.

Akcīzes nodokļa ieņēmumi par tabakas izstrādājumiem pērn bijuši 106 miljoni latu, kas ir par 1,74 miljoniem latu jeb 1,7% vairāk, nekā 2012.gadā, liecina VID dati.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!