LET_11023315
Foto: LETA
Lai gan kopš kultūras galvaspilsētas gada atklāšanas pagājis jau mēnesis, no ārvalstīs iecerētās vērienīgās reklāmas kampaņas nav ne miņas, raksta "Dienas Bizness".

Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) sola, ka reklāmas aktivitātes vēl būs, bet reklāmas nozarē strādājošie ir neizpratnē. Neīstenojot reklāmas kampaņu, Latvija varot zaudēt arī reklāmas kampaņas iepirkumam piesaistītos Eiropas Savienības līdzekļus.

Pērnvasar TAVA izsludināja konkursu par starptautisku kultūras tūrisma reklāmas kampaņu. Tās kopējās izmaksas lēstas 1,3 milj. eiro (bez PVN).

Pirmo daļu bija plānots vērst uz uzmanības piesaisti un atpazīstamības veicināšanu Vācijas, Krievijas, Somijas, Zviedrijas un Norvēģijas mērķa tirgos. Šīs daļas līgumcena bija paredzēta ap 820 tūkstošiem eiro, un šo posmu bija iecerēts sākt jau pērnā gada nogalē un turpināt līdz kultūras gada pavasarim. Otrajam posmam, kas vērsts uz ceļojumu veicināšanu, jānotiek šogad. Šis posms sadalīts sīkāk pa mērķu tirgiem, paredzot, ka finansiāli ietilpīgākā būs kampaņa Vācijā – tās līgumcena tika rēķināta līdz 207 tūkstošiem eiro (bez PVN).

Tomēr pagājušā gada nogalē TAVA iepirkumu pirmajā daļā pārtrauca, jo "nokavēti kritiskie termiņi konkursa 1.daļas īstenošanai", bet otrajā – Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) liedzis slēgt līgumu ar uzvarētāju "Creative Media Services" ar 453 tūkstošu eiro piedāvājumu. Šāds IUB lēmums pieņemts pēc "Inspired" sūdzības par iepirkumu, skaidro laikraksts.

IUB norādījis, ka iepirkuma vērtēšanas komisija nav izmantojusi vienotu metodoloģiju, jo "pēc būtības vienveidīgas vērtēšanas rezultātā nevar tikt piešķirts gan maksimālais punktu skaits, gan vispār netikt piešķirti punkti".

Netiek arī izslēgta jauna iepirkuma sludināšana, lai vēl šogad kampaņu varētu realizēt, tādējādi gan piesaistot tūristus, gan nezaudējot ES līdzekļus. "Ja nevaram ar reklāmas aktivitātēm aicināt uz kultūras galvaspilsētas atklāšanu, varam informēt par to," "Dienas Biznesam" sacījis TAVA vadītājs Armands Slokenbergs. Tas došot efektu arī 2015.gadā. Jautāts, kā iespējams, ka konkurss faktiski izgāzies, viņš stāsta, ka tik lielu konkursu gadījumos jārēķinās gan ar sarežģījumiem, gan kavēšanos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!