Foto: DELFI

Latvijā tāpat kā Eiropā kopumā turpina samazināties ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits, tomēr pēc avāriju upuru skaita uz miljons iedzīvotājiem Latvijā joprojām ir ceturtais sliktākais rādītājs, informē Eiropas Komisija.

Latvijā un Horvātijā 2013.gadā mirstība uz ceļiem uz miljonu iedzīvotāju bija 86. Lielāks šis rādītājs bija Luksemburgā un Polijā – 87, kā arī Rumānijā – 92. Gadu iepriekš šis rādītājs Latvijā bija 85, 2010.gadā – 103, bet 2001. gadā – 236.

EK skaidro, ka pērn jau otro gadu pēc kārtas Eiropā ievērojami samazinājās ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits. Provizoriski dati liecina, ka salīdzinājumā ar 2012.gadu tas sarucis par 8%, savukārt no 2011. līdz 2012.gadam — par 9%. Tas nozīmē, ka Eiropas Savienībai patlaban ir visas cerības sasniegt stratēģisko mērķi: no 2010. līdz 2020. gadam uz pusi samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu, secina Komisija.

Komisijas priekšsēdētāja vietnieks un par mobilitāti un transporta politiku atbildīgais Eiropas komisārs Sīms Kallass sacīja: "Transporta drošība ir kā Eiropas preču zīme. Tāpēc ir tik svarīgi, ka 2012.gada labie rezultāti nebija tikai atsevišķs panākums. Es lepojos, ka ES nu ir gatava sasniegt 2020.gadam izvirzīto ceļu satiksmes drošības mērķi. Tomēr uz Eiropas ceļiem ik dienu vēl iet bojā 70 cilvēku, tāpēc eiforijai nav pamata. Mums jāturpina kopīgais darbs visos līmeņos, lai vēl vairāk uzlabotu drošību uz Eiropas ceļiem."

Valstu statistikas dati liecina, ka ceļu satiksmē bojāgājušo skaits visā ES joprojām krietni atšķiras. Eiropas Savienībā gada laikā satiksmes negadījumos uz miljonu iedzīvotāju vidēji ir gājuši bojā 52 cilvēki. Vismazāk bojāgājušo ir Lielbritānijā, Zviedrijā, Nīderlandē un Dānijā — tur uz miljonu iedzīvotāju ir tikai aptuveni 30 bojāgājušie. Visvairāk progresējušas ir Spānija, Vācija un Slovākija, kas nu ir pievienojušās tradicionāli vadošajām valstīm.

Citas dalībvalstis (Polija, Bulgārija, Horvātija, Latvija, Lietuva un Grieķija) arī ir guvušas panākumus, taču satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits tajās joprojām krietni pārsniedz ES vidējo. Tāpēc šīs valstis tiek mudinātas veltīt lielākas pūles stāvokļa uzlabošanai.

Situācijai Latvijā, kur ceļu satiksmes drošības stāvoklis iepriekšējā gadā nav uzlabojies, būtu jāpievērš īpaša uzmanība, uzskata EK.

Tā arī vērš uzmanību uz to, ka dzīvību zaudējušo gājēju skaits samazinās mazākā mērā nekā gaidīts un pēdējā laikā ir pat pieaudzis bojāgājušo velosipēdistu skaits. To EK daļēji skaidro riteņbraucēju skaita pieaugumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!