Arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju ikdienā izvēlas pārvietoties ar velosipēdiem un mopēdiem - vienlaikus palielinās arī ar šiem transportlīdzekļiem saistīto negadījumu un tajos cietušo skaits. Šogad satiksmes negadījumos bojā gājuši jau divi velosipēdisti, savukārt, salīdzinot ar pagājušā gada trijiem mēnešiem, mopēdu negadījumu skaits ir palielinājies četras reizes, uzsver kampaņas rīkotāji.
Esošo situāciju rada gan satiksmes dalībnieku neuzmanība, gan nerēķināšanās ar citiem satiksmes dalībniekiem jeb savstarpējas cieņas trūkums. Lai atgādinātu par velosipēdu un mopēdu atgriešanos uz ceļiem un dotu oficiālu startu velo-moto sezonai, CSDD kopā ar partneriem uzsāk satiksmes drošības kampaņu "Cieņa darbojas!". Savukārt Rīgas velo nedēļas ietvaros notiks dažādi pasākumi, bet Rīgas dome plāno izmaiņas galvaspilsētas velo infrastruktūrā.
"Rīgā sākusies velo revolūcija," atklājot aktīvo velo sezonu, uzsvēra Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC). Mērs norādīja, ka šovasar pilsētas centrā plānots ierīkot pirmās velojoslas. Tuvākajā piecgadē plānots ieviest velojoslas pilsētas maģistrālajās ielās un tās savienot ar apkaimēm. Savukārt ilgtermiņa mērķis ir, lai līdz 2020.gadam viena piektā daļa velobraucēju pārvietotos ar velosipēdiem Rīgas ielās.
Plānots, ka velojoslu ieviešana būtiski uzlabos gājēju drošību uz ietvēm, jo riteņbraucēji tiks vairāk novirzīti tieši uz speciāli iezīmētajām velojoslām, pa kurām varēs ērti un ātri pārvietoties. Vienlaikus, sakārtojot satiksmi ar velojoslu palīdzību, ievērojami uzlabosies pašu velobraucēju un citu satiksmes dalībnieku drošība. Velobraucēji pārvietosies pa savām joslām, tas nozīmē, ka tie nebrauks pa ielu, kur tos apdraud potenciāla sadursme ar braucošu auto, vai tikpat bīstama sadursme ar stāvošu automašīnu brīdī, kad neuzmanīgi tiek atvērtas automašīnas durvis.