{132b4774-2954-03b6-6926-cacffd43a372}
Foto: LETA

Izglītības sistēmas uzdevums ir veicināt radošums, necentrējoties tikai uz mācību sasniegumiem un to testēšanu, jo radošums ir atslēgas vārds nākotnes skolai, trešdien, atklājot radošās darbības nedēļu "radi!2014", uzsvēra izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete (V).

Ministre norādīja, ka radošums raksturīgs cilvēcei kopš tās pirmsākumiem. Tomēr, ja uzdevumu augstumos nav bijusi ne ģimene, ne skola, bērna radošums tiek nomākts. "Pašlaik ir mainījusies globālā koncepcija, domājot par sociālo un radošo prasmju attīstību. Cilvēkiem, kas veidojušies sabiedrībā, kur valda stereotipi, šodien nav viegli. Tādēļ esmu gandarīta, kad radošuma izpausmes redzu ikvienā skolā, kur viesojos. Mūsu bērnu radošumu attīsta arī interešu izglītība, kas Latvijā ir augstā līmenī," atzina Ina Druviete.

Radošās darbības nedēļa "radi!2014" no 12.maija līdz 18.maijam jau ceturto gadu notiek visā Latvijā. IZM ir tās organizētāju stratēģiskais partneris. Šogad nedēļa ir veltīta dizainam un dizaina domāšanai.

Tās laikā IZM sadarbībā ar Britu padomi Latvijā, Lielbritānijas vēstniecību, UNESCO Latvijas Nacionālo komiteju, Rīgas Izglītības un informatīvi metodisko centru, "Microsoft Latvija", Izglītības metodisko laboratoriju un citiem partneriem organizē izglītības konferenci "Nākotnes skola sākas šodien". Konferenci nākamnedēļ, 14.maijā, atklās Druviete.

Konferences mērķis būs sekmēt izpratni par inovatīvu pieeju mācību procesā, īpaši pievēršoties dizainam un dizaina domāšanai. Konferences praktiskajā daļā ieplānotas darbnīcas, kurās ar dizaina domāšanas metodēm tiks meklētas idejas skolas vides uzlabošanai un radošuma attīstīšanai mācību procesā starp skolēnu un skolotāju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!