Arī Pārresoru koordinācijas centrā (PRC), kura sagatavotās izmaiņas normatīvajos aktos, radīja bažas, ka personām ar pirmo vai otro invaliditātes grupu, personām līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kā arī bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem un politiski represētām personām nāksies sabiedriskā transporta biļeti iegādāties par pilnu maksu un braukšanas izdevumus pēc tam kompensēs Satiksmes ministrija no valsts budžeta, portālam "Delfi" apstiprināja, ka nav plānots šādu kārtību ieviest.
Neibults-Miebolts uzsvēra, ka šādas izmaiņas prettiesiski pārkāptu Invaliditātes likumu.
PRC pārstāve Elīna Krūzkopa uzsvēra, ka Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie noteikumu projekti ir neprecīzi interpertēti. Tie paredz, ka pasažieri, kas saņem braukšanas maksas atlaides, arī turpmāk nemaksā par braucienu sabiedriskajā transportā no saviem privātajiem līdzekļiem, bet izmanto elektronisku identifikācijas līdzekli, kas nodrošina šī pakalpojuma saņemšanu. Tomēr braukšana arī turpmāk būs bez maksas no pasažieru viedokļa un tiks segta no valsts un pašvaldību budžetiem.
"Jaunā sistēma paredz nodrošināt datu apmaiņu, Satiksmes ministrijai (SM) saņemot datus par personām, kurām pienākas braukšanas maksas atvieglojumi, no Labklājības un Iekšlietu ministrijas. Pēc to saņemšanas SM iesniedz šos datus sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un biļešu tirgotājiem. Tādējādi jaunā sistēma automātiski pēc personas datiem identificē to, ka konkrētai personai pienākas braukšanas maksas atvieglojumi," skaidrojumā norāda PKC.
Tādējādi sabiedriskajā transportā, biļešu tirdzniecības un kllientu apkalpošanas vietās netiks izpausts atviegloto personu sociālais statuss. Tāpat būs iespējams precīzi administrēt atvieglojumus, tādējādi no pašlaik spēkā esošās sistēmas, kurā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem tiek atlīdzināti zaudējumi, varēs pāriet uz kompensāciju izmaksas sistēm.
"Tas nozīmē, ka atšķirībā no esošās sistēmas, kur no valsts budžeta līdz šim tika atlīdzināti zaudējumi pasažieru pārvadātājiem par nulles biļešu izsniegšanu, turpmāk tiks veikta precīza pasažieru uzskaite, izslēdzot negodprātīgu rīcību – gan piemērojot atlaides, gan tās izmantojot," pamato centrs.
Pasažieriem gan jārēķinās ar zināmām neērtībām, jo esošās apliecības vietā būs jāsaņem jauns identifikācijas līdzeklis, tomēr arī maksu par to būtu jāsedz valstij vai pašvaldībai, turklāt ieteicams arī nodrošināt tā piegādi saņēmējam.
PKC iebilst, ka jaunās sistēmas saskaņošanas process tikai tagad sākas un tajā plānots iesaistīt visas ieinteresētās puses.