Foto: DELFI

Pēc vairāku tehnoloģisko risinājumu izvērtēšanas, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) nonākusi pie secinājuma, ka tai nepieciešams iegādāties gan lāzera, gan tā dēvētās doplera sistēmas radarus.

Pirmdien, 26.maijā CSDD pārstāvji valdību informēja, ka, pildot valdības pērnā gada lēmumu, kas paredz, ka CSDD turpmākos gados ik gadu no savas peļņas iegādāsies 20 fotoradarus, nolemts vispirms iegādāties četrus lāzera sistēmas radarus un sešpadsmit doplera sistēmas radarus.

Lāzera radara mērījums notiek tieši ar mērķētu lāzera staru uz konkrētu auto, bet doplera sistēmas radari ātrumu fiksē ar plašāka skaņas viļņa impulsu.

"Delfi" jau vēstījis, ka savulaik Latvijā bija uzstādīti lāzera tehnoloģijas fotoradari, taču pēc tam CSDD nonāca pie secinājuma, ka lietderīgāk būtu uzstādīt doplera sistēmas fotoradarus, kurus esot iespējams uzstādīt pietiekami augstu, lai radaru darbību netraucētu dubļi un sniegs.

Lai Latvijā uzlabotu ceļu satiksmes drošību un atbilstoši valdības uzdotajam, izvēlētas pirmās 20 ātruma kontroles mērierīču atrašanās vietas uz valsts ceļiem un Rīgas pilsētas ielām, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) mājaslapā publiskotā karte.

Vietas izvēlētas un saskaņotas, sadarbojoties CSDD un satiksmes drošībā un satiksmes organizācijā iesaistītajām atbildīgajām institūcijām – Valsts policijai, VAS "Latvijas Valsts ceļi" un Rīgas domes Satiksmes departamentam.

Kopš Latvijā tika pārtraukta stacionāro fotoradaru darbība, ceļu satiksmes drošība neuzlabojas, tā pat pasliktinājusies. Proti, 2012.gadā, kad darbojās radari, no aprīļa līdz septembrim negadījumu skaits ar cietušajiem samazinājās par 3,6% (salīdzinot ar 2011.gada tādu pašu laika posmu, kad stacionārie radari faktiski nedarbojās).

Taču jau 2013.gadā negadījumu skaits ar cietušajiem palielinājās par 5,3%. Līdzīgas tendences vērojamas arī bojā gājušo skaita ziņā. Proti, stacionāro radaru darbības laikā vasaras mēnešos bojā gājušo skaits samazinājās par 3,5%, bet pēc radaru darbības pārtraukšanas - 2013.gadā, palielinājās par 14,6%.

Jau iepriekš vēstīts, ka CSDD šogad pavasarī varētu izsludināt iepirkumu pirmo 20 stacionāro fotoradaru iegādei. Tiek prognozēts, ka pēc iepirkuma organizēšanas stacionāros fotoradarus reāli uz ceļiem varētu sākt uzstādīt 2014.gada rudenī.

Privātā komersanta "Vitronic" fotoradari no Latvijas ceļiem tika aizvākti 2012.gada decembrī, jo privātais komersants nespēja izpildīt no līguma izrietošās saistības par stacionāro fotoradaru uzstādīšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!