Gājēju pārejas bieži ir pastiprinātas bīstamības elements satiksmes infrastruktūrā, un tieši uz pārejām notiek negadījumi ar traģiskām sekām. Līdz ar to pāreju pārbūve un sakārtošana atbilstoši mūsdienu drošības prasībām ir aktuāla nepieciešamība, un tai jābūt starp valsts prioritātēm satiksmes drošības jomā, norāda Latvijas Automoto biedrībā (LAMB).
LAMB prezidents Juris Zvirbulis skaidro, ka šodienas Čaka ielas traģēdija notika uz regulējamas gājēju pārejas, tātad varot secināt, ka luksofors ielas otrajā pusē vēl nav drošības garants un katram satiksmes dalībniekam - gan gājējam, gan autovadītājam - ir jābūt uzmanīgam un jāpārliecinās par situāciju uz ceļa, neskatoties uz luksoforā degošās gaismas krāsu.
Pieredzējuši autovadītāji pārliecinoties, vai uz pārejas nav aizkavējies kāds sirmgalvis vai bērns, bet gājējs ir īpaši uzmanīgs, ja ielas šķērsošanas laikā iedegas sarkanā gaisma. Turklāt atbilstoši izmaiņām satiksmes noteikumos regulējamu gājēju pāreju drīkst šķērsot braucot arī riteņbraucējs, kura parādīšanās uz pārejas var būt pilnīgi negaidīta.
Cits risks gājējiem esot garās, četras vai vairāk joslas šķērsojošās neregulējamās gājēju pārejas, kuras neatbilst nedz Latvijas standartiem, nedz satiksmes drošības likumdošanai. Lai uzlabotu to drošību, esot nepieciešams izveidot brauktuves sašaurinājumus, lai pārejas vietā, kustība vienā virzienā notiktu tikai pa vienu joslu, un bīstamā apdzīšana tieši pirms gājēju pārejas fiziski nebūtu iespējama.
Ja arī izmaiņas infrastruktūrā uz brīdi samazinot transporta plūsmas ātrumu, tās tomēr veicināšot gājēju un citu mazaizsargāto satiksmes dalībnieku, kā arī pašu autovadītāju drošību.
Aizvadītā gada nogale, kad vairāki gājēji cieta uz pārejas vai tās tuvumā, apliecinot, ka šajā satiksmes drošības jautājumā vēl daudz darāmā. Nepieciešams esot vai nu veikt ceļa sašaurinājumu pāreju vietās, vai, kur tas ir nepieciešams un iespējams, pārveidot šīs pārejas par regulējamām, ierīkojot ne tikai luksoforus, bet arī pietiekamu apgaismojumu un brīdinājuma zīmes pirms pārejas. Nedrīkstot aizmirst par gājēju tuneļiem un gājēju tiltiem, kurus Latvijā izmanto reti. Šādi kompleksi uzdevumi esot jānosaka kā Latvijas prioritāte satiksmes drošības jomā.
Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos.
Kā ziņots, Rīgā šorīt trolejbuss sabraucis četrus gadus vecu meiteni, apstiprināja Valsts policijas preses pārstāve Ance Rozīte. Negadījums noticis Aleksandra Čaka ielas un Ērgļu ielas krustojumā, kad trolejbuss uz gājēju pārejas uzbrauca sievietei un četrus gadus vecai meitenei. Bērns no gūtajām traumām miris, bet 1982.gadā dzimusī sieviete nogādāta medicīnas iestādē.