Izglītības programmas "Iespējamā misija" Vasaras skolā Ventspils skolu bērni divas nedēļas attīstīja mācīšanās prasmes, bet Vasaras akadēmijā Raiskumā mācības risinās joprojām – akadēmija notiek no 30.jūnija līdz 8.augustam, portālu "Delfi" informēja pasākuma rīkotāji.
Vasaras akadēmijā (VA) intensīvas mācības risinās sešas nedēļas garumā. Pieredzējušu pedagogu un savas jomas profesionāļu vadībā uz praktisku darbošanos, dažādu situāciju modelēšanu un pieredzes izvērtēšanu balstītās mācībās jaunie dalībnieki apgūst nepieciešamās zināšanas un prasmes, lai ar pārliecību uzsāktu mācību darbu skolā.
VA pirmajā un otrajā nedēļā dalībnieki apguva skolas darbam nepieciešamās zināšanas un prasmes mācību procesa plānošanā un skolēnu sasniegumu vērtēšanā, mācību metodes skolēnu zināšanu un mācīšanās prasmju attīstīšanai, guva pirmo ieskatu mācību priekšmeta metodikā, produktīvā klases darba vadīšanu
VA pirmajās 2 nedēļās apgūtās zināšanas Septītā iesaukuma dalībnieki praksē varēja izmēģināt „Iespējamās misijas" Vasaras skolā, kurā desmit dienas Ventspils 5. līdz 8. klašu skolēni attīstīja un nostiprināja dažādas prasmes, kas viņiem noderēs gan sekmīgi turpinot mācības skolā, gan turpmākajā dzīvē, kā arī jautri pavadīja laiku interešu izglītības nodarbībās.
Kā informē „Iespējamā misija", VA trešajā un ceturtajā nedēļā dalībnieki gūst pirmo pedagoģisko pieredze un praksē izmanto pirmajās divās Vasaras akadēmijas nedēļas iegūtās zināšanas, strādājot dienas nometnē misijas Vasaras skolā ar 5. līdz 8. klašu skolēniem. Jaunie „Iespējamās misijas" skolotāji Vasaras skolā mācās plānot un vadīt mācību nodarbības, attīsta prasmi izvērtēt savas stundas un izvirzīt profesionālās darbības uzdevumus un izvērtēt sasniegumus. Programmas dalībnieki vēro un analizē arī kolēģu stundas, lai uzlabotu darbu, attīsta komunikācijas un sadarbības prasmes ar skolēniem un vecākiem.
Vasaras skolā skolēni šogad pilnveidoja runāšanas prasmes angļu valodā. Īpašas nodarbības bija veltītas darbam ar tekstu: prasmei analizēt tekstu, atrast tajā būtiskāko un skaidri formulēt savu viedokli. Dabaszinību nodarbībās skolēni trenēja prasmes izvirzīt hipotēzi, veikt eksperimentus un izdarīt secinājumus par hipotēzes pareizību, analizējot eksperimentu rezultātus. Matemātikas nodarbībās skolēni atkārtoja savas zināšanas par darbībām ar daļām, sasaistot tās ar pielietojumu ikdienā. Skolas ikdienā svarīga bija arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju un interneta izmantošana mācību procesā.
Skolēnu sniegums un izaugsme tika vērtēti katrā nodarbībā. Dabaszinībās izaugsme tika mērīta, salīdzinot skolēna sniegumu veicot eksperimentus skolas sākumā un beigās. Matemātikā, uzsākot dalību, skolēni pildīja diagnostikas darbu, bet pēdējā mācību dienā - noslēguma pārbaudes darbu. Angļu valodas prasmju nodarbībās izaugsme ir 9%, darbā ar tekstu un informācijas apstrādi un analīzi - 14%, pētniecības prasmēs - 19%, bet matemātikā - 16%.
Vēl viens būtisks Vasaras skolas mērķis bija ļaut bērniem apjaust, ka viņiem viss var izdoties, ja viņi paši to vēlas, izvirza sev mērķus, sadarbojas, aktīvi domā un strādā. Skolotāji mācību nodarbības veidoja ļoti pārdomāti, lai bērnos raisītu interesi un pārliecību, ka viņi var būt sekmīgi. Izdošanās raisa prieku par sasniegumiem un līdz ar to motivāciju un vēlmi mācīties.
Skolēni kā lielāko ieguvumu no Vasaras skolas minējuši to, ka ieguvuši jaunas zināšanas vai nostiprinājuši esošās, jūt lielāku pārliecību par sevi, kā arī gatavību paust savu viedokli un spēju sadarboties ar citiem. Liela daļa skolēnu ieguvuši jaunus draugus un jēgpilni pavadījuši laiku.
Savukārt vecāki atzinīgi novērtējuši pozitīvās pārmaiņas savos bērnos - Vasaras skolas laikā viņi kļuvuši atvērtāki, drošāki, zinātkārāki, ar interesi un bez pamudinājuma iesaistījušies mācībās un atzinīgi novērtējuši tajās iegūto.
VA piektajā un sestajā nedēļā dalībnieki turpina apgūt nepieciešamās zināšanas un prasmes pedagoģijā. Izvērtē gūto pirmo pedagoģisko pieredzi un izvirza pirmā mācību gada mērķus - gan skolēniem, gan savai izaugsmei.
Noslēdzoties Vasaras akadēmijai, rudenī dalībnieki uzsāk darbu skolā un divus gadus strādā par pilna laika skolotājiem galvenokārt ar 5. - 12. klašu skolēniem, pasniedzot savai izglītībai atbilstošus mācību priekšmetus.