Skolēnu skaits klasē gan pamatizglītības, gan vidējās izglītības iestādēs Latvijā ir viens no zemākajiem Eiropas Savienībā (ES) un Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) dalībvalstīs, liecina OECD veiktā pētījuma par pedagogu atalgojuma sistēmu pirmie rezultāti.
OECD pētnieki secinājuši, ka mazais skolēnu skaits klasē ir saistīts arī ar zemu pedagogu skaita proporciju pret skolēnu skaitu.
Ļoti mazais skolēnu skaits lauku vidusskolu klasēs varētu kļūt par problēmu ne vien izglītības kvalitātei, bet arī izglītības finansēšanai valstī, uzskata OECD pētnieki.
Apskatot pedagogu atalgojuma sistēmu ietekmējošos faktorus Latvijā, pētnieki novērojuši, ka pedagogiem, kuri būtībā dara vienu un to pašu darbu, tostarp arī apjoma ziņā, ir ļoti atšķirīgs atalgojums, līdz ar to ir izplatīts uzskats par "negodīgu atalgojumu".
Tāpat viņi norādījuši, ka pedagogu atalgojuma aprēķinā iekļauts pārāk daudz "papildu pienākumu".
Kā norādīja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) Izglītības departamenta vadītāja Evija Papule, OECD pētījuma rezultātu pilns apkopojums būs pieejams šīs nedēļas beigās.
Kā ziņots, pagājušā gada 28.decembrī, ignorējot Ministru prezidenta Valda Dombrovska (V) rezolūciju, IZM ar OECD Izglītības un prasmju direktorātu noslēdza līgumu pētījuma veikšanai par vispārējās izglītības pedagogu darba samaksas sistēmas funkcionalitāti un tās pilnveidošanas iespējām, kas pamatotu optimāla finansēšanas modeļa izveides priekšlikumu, vēstīja laikraksts "Izglītība un Kultūra".
Kā liecināja laikraksta rīcībā esošā neoficiālā informācija, 28.decembrī tika parakstīts ne tikai līgums, bet pārskaitīta arī aptuveni puse no pētījumam paredzētās summas. Pētījums valsts budžetam izmaksā 145 000 eiro, un to bija plānots pabeigt līdz šā gada 30.jūnijam.