Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sāk uzstādīt pirmos stacionāros fotoradarus. Pirmā mērierīce uz ceļa tiks novietota jau otrdien, 9.decembrī, uz Ventspils šosejas pie Varkaļu kanāla, kas zināms kā "melnais punkts", portālu "Delfi" informē CSDD.
Sākotnēji gan šis radars, gan pārējās mērierīces, kas tiks pakāpeniski uzstādītas, darbosies testa režīmā, šajā laikā notiks iekārtu un ar to darbību saistīto procesu beidzamās pārbaudes. Tikai tad, kad pārbaudes būs noslēgušās, mērierīces uzsāks darbu pilnā apjomā un reāli sāks kontrolēt transportlīdzekļu braukšanas ātrumu. Par to sabiedrība tiks informēta atsevišķi.
Mērierīču uzstādīs to piegādātājs – SIA "RECK" kopā ar radaru ražotāju, Nīderlandes uzņēmumu "GATSO", un kam šajā jomā ir gadu desmitu pieredze apmēram 60 valstīs.
Stacionāro fotoradaru atrašanās vietas noteiktas, izvērtējot negadījumu statistiku, "melnos punktus". Ceļa posmā pie Varkaļu kanāla raksturīga transportlīdzekļu manevrēšana, piemēram, lai piekļūtu laukumam pie kanāla, kur ir gan daudz auto, gan cilvēki, piemēram, makšķernieki, atpūtnieki, gājēji.
Laikā no 2010. līdz 2013.gadā pie kanāla (21. – 24.kilometrs) reģistrēti 39 ceļu satiksmes negadījumi un 14 cietušie. Radars pie Varkaļu kanāla kontrolēs abos virzienos braucošos auto, atļautais braukšanas ātrums šeit ir 90 kilometri stundā.
2012.gadā, kad Latvijā darbojās stacionārie fotoradari, vidējais auto plūsmas ātrums uz valsts nozīmes autoceļiem bija 90,6 kilometri stundā. Savukārt 2014.gadā vidējais ātrums palielinājies par 3,4 kilometriem stundām un sasniedzis 94,0 kilometrus stundā.
Ceļu satiksmes statistikas analīze un starptautiskā pieredze liecina: ja vidējais ātrums palielinās par 10 %, tad negadījumu skaits palielinās par 20%, ievainoto skaits palielinās par 40%, bojā gājušo skaits palielinās par 50 %.
Pirms stacionāro fotoradaru atrašanās vietām tiek izvietotas informatīvas zīmes, uz kurām norādīts mērierīces atrašanās vietā atļautais ātrums. CSDD īpašu uzmanību pievērš tam, lai radaru ieviešana un darbība ir caurskatāma.