Veloceliņš Vecmīlgrāvis-Vecāķi  - 1
Foto: DELFI Aculiecinieks
"Novembra beigās sākās Rīgas velobraucēju ilgi gaidīts notikums - veloceliņa posma Vecmīlgrāvis - Vecāķi celtniecība. Jau kādus sešus gadus šis projekts tika daudzināts kā Rīgas pilsētas veloperspektīvu prioritāte Nr.1," raksta Līga.

"Notikumam Rīgas pilsēta gatavojās rūpīgi, tā 2013. gada vidū uz jautājumu – kad veloceliņš tiks būvēts – es saņēmu rakstisku atbildi, ka tiek strādāts pie meža zemes transformācijas. Uz to brīdi meža zemes transformācija Meža likumā nepastāvēja jau kādu pusgadu…

To, ka gatavošanās notiek rūpīgi un nekāda brāķa ražošanas nebūs, apliecināja iepirkuma procedūra. Pretendenta SIA "V Service" piedāvājums 142 595,83 eiro tika atzīts par nepamatoti lētu un uzvara tika piešķirta nākamajam pretendentam SIA CBF "Ļ-Ko" ar cenu 155 526,89 eiro. Ir jābūt ļoti prasīgai un rūpīgai iepirkuma komisijai, lai ar tādu cenu starpību konstatētu nepamatotu lētumu.

Līdz ar pirmo salu novembra beigās sākās darbi. Tika nostumta augsnes virskārta. Kad pāris naktis pēc kārtas turējās -6C, tika arī uzbērts smilšu uzbērums. Gatavajā un klājumam sagatavotajā uzbērumā vēl šodien pēc lietus un siltās vētras var labi saskatīt iestrādātus sasalušu smilšu klučus. Profilējums gatavajai daļai pie ielas jau tagad izskatās tāds neveselīgi atšļucis no Vecāķu prospekta līmeņa.

Tiktāl tomēr tā būtu tradicionāla būvniecība, ar ko mēs jau esam apraduši. Tomēr piefiksējot, ka rekreācijas objektā – veloceliņā tiek iebūvētas arī vecas autoriepas un logu stiklu kaudze – tas sāk likties mazliet pāri mēram.

Pielikumā ir fotogrāfijas, kur var redzēt veloceliņa sastāvdaļas – atkritumus. Ja riepas pēc tam uz nodošanu varbūt vēl kaut kā nolasīs, tad ievērojama logus stiklu lausku kaudze ir iebūvēta no malas uzbēruma dziļumā un bez tā sabojāšanas nav nokopjama. Ir acīmredzams, ka būvnieka ieskatos tas ir "galīgās apdares" risinājums.

Būvnieka nevīžība ir redzama jebkurā darbu izpildes posmā. Ja no apgaismes kabeļu gofrām paliek pāri buksiera stieples, tad tām piemērota vieta ir mežiņš turpat. Ja strādnieks padzeras PET pudeli, tad tā arī turpat. Drīz sniegs visu sadziedēs…

Manuprāt, asu stikla lausku kaudze iebūvēta veloceļa nomalē īsti neiet kopā ar rekreatīvā objekta sūtību, velosipēdistu un skrituļotāju drošību.

Aicinu Rīgas domi novērst kvalitātes trūkumus un sniegt man ziņas, vai kāds no Rīgas domes ir veicis būvuzraudzību veloceļa materiālu un to iestrādes atbilstībai, ņemot vērā ceļa izbūvi sasalušas grunts apstākļos.

Aicinu Valsts kontroli uzraudzīt veloceļa līguma garantijas saistību ievērošanu. Saskaņā ar Rīgas domes mājaslapā publicēto līgumu, garantijas saistības objektam ir trīs gadi.

Rīgas dome pie viena varētu pievērst uzmanību arī faktam, ka Vecāķu prospekta nomales posmā no Vecmīlgrāvja līdz Vecdaugavai ir pamatīga miskaste.

Tas traucēs domes priekšsēdētājam fotografēties ar velosipēdu un jauno veloceliņu."

Sūtiet savas reportāžas un saņemiet balvu - dāvanu karti "Galactico" 30 eiro vērtībā. Foto un video gaidām epastā aculiecinieks@delfi.lv, vai arī izmantojiet nereģistrētajiem autoriem reportāžu iesniegšanai paredzēto formu!

RDSD komentārs


Foto: DELFI

"Atbildot uz aculiecinieka publikāciju par veloceļa "Vecmīlgrāvis – Vecāķi" izbūvi, Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) informē, ka speciālisti regulāri seko līdzi būvniecības procesam un to uzrauga, portālam "Delfi" norāda RDSD pārstāve Ilze Dišlere.

Jāņem vērā, ka būvdarbus uzņēmums varēja uzsākt tikai pēc 29.oktobra, kad tika saņemta būvatļauja.

Pirms sala iestāšanās tika sagatavota veloceļa gultne, savukārt uzbērums tika veidots no nesasalušas grants, kas tika atvesta uz būvobjektu. Ceļa seguma konstrukcija izbūvēta atbilstoši projektam un valsts noteiktajiem standartiem.

Vēršam lasītāju uzmanību, ka veloceļam vēl tiks veikti kontrolurbumi, lai pārbaudītu konstrukciju kārtu biezumu. Jāņem vērā, ka objektam ir trīs gadu garantija, ja atklāsies kādas neatbilstības, uzņēmumam tās būs jālabo par saviem līdzekļiem.

Tāpat vēlamies uzsvērt, ka atkritumi kā plastmasas pudeles, automašīnas riepas, stikli objekta darbu zonā bija vēl pirms darbu uzsākšanas. Tie netika iestrādāti veloceļa konstrukcijā, bet nostumti malā. Veicot veloceļa nogāžu nostiprināšanu, teritorija darbu zonā tiks sakārtota un atkritumi savākti, tai skaitā būvniecības materiālu atlikumi, stieples."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!