"Sadzīvē notiek tādas situācijas, kas godprātīgam cilvēkam sabojā visu dienu, jo viņš domāja, ka kaut kas tāds neskars ne viņu, ne viņa ģimeni. Sabojā netikai šo dienu, bet arī pēc tam sekojošo laiku, jo Rīgas satiksmes darbinieku aizskārums radīja pazemojumu pensionāru ģimenei," raksta Aivars Rozevskis.
"Tādā birokrātiskā nejedzībā var nokļūt ikviens Rīgas pilsētas pašvaldības iedzīvotājs. Iedomājaties šādu reālu situāciju ģimenei, kur dzīvo divi pensionāri, no kuriem viena ir 2. grupas invalīde uz mūžu – praktiski guļoša ar 4. sociālās aprūpes līmeni, noformē RSD statusa izziņu.
Tālāk ģimenei bija nepieciešams ar jauno RSD izziņu par mazaizsargātās ģimenes statusu iekļaut personalizētā e-talonā jaunus izziņas datus, lai saņemtu silto ēdienu to izsniegšanas vietā Rīgā.
Ģimenes uzturētājs nolēma šo garantēto pakalpojumu saņemt Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centrā Vienības gatvē 117a. Priecīgs par to, ka šajā centrā ir tikai daži klienti, viņš darbiniecei uzlika uz galda abas pensināru pases un apliecības, RSD izziņu par statusu un dokumentāli paskaidroja, ka viņa sieva – invalīde nevar veikt patstāvīgi ceļu uz apkalpošanas centru, lai saņemtu šo pakalpojumu.
Darbiniece, paņemot RSD izziņu par statusu, kurā abi pensionāri bija ierakstīti apgrieztā secībā nekā iepriekšējā RSD izziņā: sieva – invalīde kā 1.persona un vecuma pensionārs kā 2. persona, kategoriski noteica, ka nevarot pensionāra personalizētajā e-talonā ierakstīt ne abus pensionārus, ne viņu pašu savā e-talonā.
Kāpēc? Nevarot uzrādīt nekādu dokumentu šādam atteikumam ar fiktīvu iemeslu, darbiniece attaisnojās ar frāzi, ka ,,datus viņai ir pavēlēts no Rīgas satiksmes vadošo darbinieku puses ar mutvārdu rīkojumu ierakstīt personalizētā e-talonā jaunus izziņas datus tikai 1. personai, kas uzrādīta RSD izziņā, t.i.tikai viņa sievai – invalīdei!
Tikai iedomājoties, ka pensionāram, lai nogādātu savu sievu – invalīdi uz Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centru šī pakalpojuma saņemšanai, vajadzīgs organizēt speciālo invalīdu transportu par savu mazo pensiju un ratiņkrēslā piestumt pie darbinieces darba galda, lai Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centra darbiniece labpatikā veiktu pakalpojumu.
Tādējādi aizskārtai pensionāru ģimenei pēkšņi tika radīta liela problēma no šis iestādes. Ģimene palika ne tikai bez siltā ēdiena ikdienā, bet arī ar drūmu situāciju gan brīvdienu sekojumā nedēļā, kad neko nevar veikt iestādēs, gan arī Ziemassvētku tuvumā mēnesī.
Ja kāda ģimene vai persona ir nokļuvusi šādā aizskāruma situācijā, ir izeja: pensionārs aicina nenobīties aizstāvēt savas ģimenes tiesības un intereses. Ja ir radusies Rīgas satiksmes darbinieku birokrātiska nejēdzība ar fiktīvu atteikumu, tad ir jāsniedz sūdzības iesniegums gan Patērētāju tiesību aizsardzības centram, gan Rīgas Domei par tās pakļautībā esošās iestādes - Rīgas satiksme un tās darbinieku aizskārumu savās tiesībās saņemt garantēto pakalpojumu.
Varbūt tad šādas iestādes darbinieki apjēgs, ka viņi nav "pasaules nabas" statusā un pret klientiem izturēsies ar cieņu un sapratni, atbildēs par savu rīcību pret klientiem!"
Sūtiet savas reportāžas un saņemiet balvu - dāvanu karti "Galactico" 30 eiro vērtībā. Foto un video gaidām epastā aculiecinieks@delfi.lv, vai arī izmantojiet nereģistrētajiem autoriem reportāžu iesniegšanai paredzēto formu!
'Rīgas satiksmes' komentārs
"Saskaņā ar noslēgto līgumu starp Rīgas satiksmi un RD Labklājības departamentu bezmaksas ēdināšanu drīkst piešķirt tikai izziņā uzrādītai pirmajai personai. Šajā gadījumā, lūdzam vērsties Rīgas Sociālajā dienestā, lai pārrakstītu izziņu un izvairītos no nepatīkamām situācijām. Izziņa jānoformē uz tā cilvēka vārda, kas reāli iet uz RSD un saņem ēdināšanas pakalpojumu," skaidro "Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča.
"Situācija jau ir atrisināta un raksta autoram jau no 8.decembra ir pieejama bezmaksas ēdināšana," portālam "Delfi" norāda uzņēmuma pārstāve.