Lidostas "Rīga" un Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" strīds par parāda piedziņu nav risināms tiesājoties, intervijā ziņu aģentūrai LETA norāda jaunais lidostas vadītājs Andris Liepiņš.
"Abas puses ir iesniegušas prasības tiesā - lidosta par mazāku summu, "airBaltic" - par lielāku. Šīm summām gan nav nozīmes, jo būtība ir tāda, ka konflikts nav atrisināms tiesājoties. Negribas, ka kāds izlemj jūsu vietā visu. Tajā pašā laikā skaidrs, ka nekāda veida vienpusējas norakstīšanas no lidostas puses nebūs," uzsver Liepiņš.
Viņš norāda, ka var jau tiesāties ilgi, taču lidostas gadījumā tas kavēšot nepieciešamās investīcijas, bet "airBaltic" gadījumā tas kavēs stratēģiskā investora piesaisti. Uz šī fona esot jāatrod modelis, kā atrisināt situāciju. "Ja teiktu, ka notiek mierizlīguma sarunas, tad tā nebūtu taisnība. Konsultācijas notiek, bet mierizlīguma struktūra, par kuru varētu runāt publiski un atklāti un kas būtu saprotama valdēm, akcionāram, arī Eiropas Komisijai no valsts atbalsta iespējamā viedokļa, vēl nav atrasta. Sarunas šādā detalizācijas pakāpē vēl nenotiek. Saprotam, ka vēl laiks ir, taču pusgada laikā šī situācija ir jāatrisina, taču risinājuma nebūs ne rīt, ne šodien," skaidro Liepiņš.
Viņš arī informē, ka izrakstītie rēķini arī tagad no "airBaltic" puses netiek apmaksāti pilnā apjomā, vienlaikus gan esot arī Konkurences padomes lēmums par konkurences tiesību pārkāpšanu attiecībā pret "airBaltic".
Kā ziņots, lidosta un "airBaltic" tiesā iepriekš bija izvirzījušas savstarpējus prasījumus par vairākiem miljoniem latu.
Pēdējos gados "airBaltic" lidostai esot pārmaksājis 34 miljonus eiro (23,8 miljonus latu), un tāda esot arī "airBaltic" prasība pret lidostu, savukārt "Pietiek.com" ziņoja, ka "airBaltic" parāds lidostai pārsniedzis 20 miljonu eiro robežu.
Kā ziņots, "airBaltic" ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.
Lidosta "Rīga" ir Latvijas valstij pilnībā piederošs uzņēmums.