"Lūk, šāda jauka "matemātika" turpinās "Gan Bei" restorānā. Cilvēki bezkaunīgi turpina apšmaukt cilvēkus," raksta nepareizās kvīts saņēmējs, kura pasūtījuma kopsumma ir lielāka un atšķiras, ja sasummē katru pirkumu atsevišķi.
Portāls "Delfi" vērsās pie VID, lai noskaidrotu, vai "Gan Bei" drīkst izsniegt šādas kvītis un kā jārīkojas, ja kvītī ir norādīta nepareiza summa.
"Redzamā kvīts nav stingrās uzskaites kvīts, un, iespējams, tika izsniegta klientam kā "pirmčeks", kas kalpo tikai kā rēķins samaksai," skaidro VID pārstāve Evita Teice-Mamaja. "Tādā gadījumā, saņemot no klienta samaksu par pakalpojumu (pirmčekā norādīto summu), apmeklētājam pēc samaksas veikšanas bija jāsaņem elektroniskā kases aparāta čeks. Ja tas tā ir noticis, tad uzņēmums ir rīkojies atbilstoši nodokļu normatīvos aktos noteiktajam."
Savukārt, ja klientam tiek izsniegts pirmčeks jeb fotogrāfijā redzamā kvīts un pēc tam tas netiek apstiprināts ar fiskālo jeb elektroniskā kases aparāta čeku, tad pastāv iespēja, ka pirmčekā norādītā summa netiek uzrādīta uzņēmuma ienākumos, norāda Teice-Mamaja, piebilstot, ka nereti klienti dodas prom no pakalpojumu saņemšanas vietas, fiskālo čeku nesagaidot.
VID aicina iedzīvotājus pēc samaksas veikšanas sagaidīt no pakalpojumu sniedzēja darījumu apliecinošo dokumentu jeb fiskālo čeku.
Komentējot to, ka "Gan Bei" izsniegtajā čekā redzams, ka summa ir nepareizi sarēķinātā, VID darbiniece norāda, ka "gadījumā, ja pakalpojuma sniedzējs ir kļūdījies, tādas situācijas klientam ir iespēja risināt pakalpojuma saņemšanas vietā. Ja neizdodas atrisināt, tad iespējams vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā."