Bojāgājušo skaits uz Latvijas ceļiem pagaidām neapdraud valsts stratēģisko apņemšanos līdz 2020.gadam samazināt avārijās bojāgājušo skaitu uz pusi, salīdzinot ar 2010.gadu, skaidroja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Jānis Aizpors.
CSDD informācija liecina, ka laikā no 2003. līdz 2013.gadam avārijās dzīvību zaudējuši 3639 cilvēki. Par pērno gadu Valsts policija un CSDD informāciju vēl apkopo, taču iepriekš Valsts policijas sniegtā informācija liecina, ka līdz 21.decembrim ceļu satiksmes negadījumos Latvijā gāja bojā 202 cilvēki, līdz ar to kopējais bojāgājušo skaits pēdējo 11 gadu laikā būs vismaz 3841.
Visvairāk traģēdiju bija 2000.gadu sākumā, kad piemēram, 2003.gadā dzīvību zaudēja 532 cilvēki. Kopš 2008.gada bija vērojams straujš bojāgājušo skaita kritums, piemēram, pirms trīs gadiem avārijās gāja bojā 177 cilvēki. 90.gadu sākumā situācija bija vēl traģiskāka - gandrīz tūkstotis gadā zaudēja dzīvību uz ceļiem.
Latvija pirms pāris gadiem tika starptautiski novērtēta un saņēma no ES balvu par stratēģiskā mērķa sasniegšanu, proti, 2010.gadā vairāk nekā uz pusi samazināja bojāgājušo skaitu, salīdzinot ar 2001.gadu. Šobrīd valsts ir apņēmusies līdz 2020.gadam samazināt avārijās bojāgājušo skaitu uz pusi, salīdzinot ar 2010.gadu, skaidroja Aizpors.
Aizpors skaidroja, ka šī mērķa sasniegšana vēl nav apdraudēta, lai arī pagājušajā gadā noteikti būs vairāk bojāgājušo nekā gadu iepriekš un arī šī gada sākums nav iepriecinošs. Valsts policijā informēja, ka janvārī negadījumos miruši 16 cilvēki.
Valsts policijas preses pārstāve Ilze Jurēvica skaidroja, ka par šogad notikušajām autoavārijām policija skaidros precīzus to iemeslus, taču kopumā, atskatoties arī uz iepriekšējā gadā notikušajām, negadījumos varētu būt vainojama satiksmes dalībnieku nihilistiskā attieksme pret ceļu satiksmes noteikumiem. Tāpat, protams, ir jāizvērtē arī citu institūciju atbildība, kas saistās ar ceļu satiksmi.
Policija turpina veltīt maksimālas pūles, lai situāciju uzlabotu - tiek rīkoti reidi, izmantoti policijas rīcībā esošie fotoradari un netrafarētās automašīnas, kā arī novārtā nav atstāti prevencijas pasākumi.
Aizpors un Jurēvica atgādināja, ka nākamnedēļ ir sasaukta Ceļu satiksmes drošības padomes sēde, kurā visas atbildīgās institūcijas meklēs iespējas, lai uzlabotu satiksmes drošību un nepieļautu bojāgājušo skaita palielināšanu.
Būtisku ieguldījumu satiksmes drošībā noteikti dos stacionārie fotoradari. Līdz janvāra beigām konkursā uzvarējušais uzņēmums plāno darba režīmā uzstādīt sešas mērierīces.