Publikācijā izdevumam "The European Times" VAS ,,Latvijas Autoceļu uzturētājs" (LAU), samaksājot 5000 eiro, sevi reklamējis kā uzņēmumu, kas ,,nodrošinot pasaules līmeņa ceļu uzturēšanu Latvijā". Toties traģisko avāriju dienās LAU ar darbiem nogaidījis līdz pēdējam un laika prognozes būtībā nav ņēmis vērā, izpētījis Latvijas Televīzijas raidījums "de facto".
"de facto" vēsta, ka ir apkopojis meteorologu sniegtās ziņas, ceļa virsmu temperatūras izmaiņas un LAU darba grafikus. Izpētītais liecina, ka 13. janvāra avārijā pie Medemciema, kur ap astoņiem no rīta saskrējās septiņas automašīnas, jau pulksten divos naktī pārstāja līt. Lai arī gaisa temperatūra joprojām bija virs nulles, ceļa virsmas temperatūra šajā ceļa posmā sāka pazemināties. Brīdī, kad cilvēki sāka doties uz darbu, šoseju klāja ledus.
Turklāt "de facto" izpētītais liecina, ka arī citviet noticis līdzīgi. Piemēram, pie Ķeguma, kur ugunsdzēsēju spēkrats uzgāzās vieglajai automašīnai, nospiežot tajā esošos cilvēkus, pēdējo reizi ceļu tīrīja iepriekšējās dienas vakarā - ap septiņiem. Nākamā reize bijusi avārijas laikā. Savukārt satiksmes negadījumos, kuri notikuši vakarā, piemēram, uz ceļiem Tīnūži - Koknese, Cēsis - Vecpiebalga - Madona, Rīga - Daugavpils, mitrā sāls pēdējo reizi kaisīta agri no rīta.