Valsts kontroliere Elita Krūmiņa, komentējot situāciju par Rīgas sabiedrisko transportu un nespējot nosaukt nevienu konkrētu skaitli vai faktu, kas norādītu uz jebkāda veida pārkāpumiem uzņēmumā, populistiski un nekompetenti izplata maldinošus un uzņēmumu nomelnojušus paziņojumus, uzskata Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S).
"Valsts kontroles atzinumā nav neviena vārda ne par vienu pārkāpumu, kas varētu ietekmēt pašizmaksu. Es gribētu ieteikt valsts kontrolierei atkārtoti iepazīties ar Valsts kontroles atzinumu par uzņēmumu "Rīgas satiksme" un tikai pēc tam izplatīt publiskus apmelojošus paziņojumus," pauž Rīgas domes priekšsēdētājs.
Ušakovs uzskata, ka valsts kontroliere izsaka spriedumus par lietām, kas tālu pārsniedz viņas kompetenci. Valsts kontroliere atsaucoties tikai uz mistiskiem "signāliem", kurus viņa ir uztvērusi nezināmās vietās un laikā, un, runājot par atmosfēru un citām ezotēriskām kategorijām, nespējot argumentēt savus izteikumus ne ar kādiem faktiem.
"Atbilstoši likumam valsts kontroliere nav pilnvarota noteikt uzņēmumu attīstības stratēģijas vai taktiskos un stratēģiskos vadības lēmumus, pretējā gadījumā valsts un pašvaldību uzņēmumiem vadītāji vispār nebūtu vajadzīgi," norāda Ušakovs.
"Aicinu valsts kontrolieri lielāku uzmanību pievērst savas kompetences celšanai un mazāk populistiskiem neargumentētiem paziņojumiem. Vēlētos vēl atgādināt galveno normu no likuma par Valsts kontroli - "Valsts kontrolieris vada Valsts kontroles darbu", nevis nodarbojas ar politiku un publiski izsaka nepatiesus apgalvojumus un pieņēmumus," savu nostāju pauž Rīgas mērs.
Kā ziņots, Krūmiņa paudusi neuzticību pašvaldības uzņēmuma "Rīgas satiksme" (RS) jauno tarifu pamatotībai.
Otrdien LNT raidījumā "900 sekundes" Krūmiņa argumentēja, ka šāds viedoklis viņai radies tāpēc, ka jau pērn, veicot operatīvo revīziju RS, Valsts kontrole (VK) nevarējusi izvērtēt Rīgas sabiedriskā transporta tarifu veidošanās mehānismu, jo tika secināts, ka nav skaidras visas izmaksu pozīcijas, ka arī RS un arī valstī kopumā Satiksmes ministrija (SM) nav izstrādājusi pasažieru skaita prognozēšanas metodiku.
Viņasprāt, SM būtu aktīvāk jāiesaistās metodikas izveidē un jānodefinē, pēc kādiem principiem valstī pasažieru pārvadājumu uzņēmumiem būtu jāprognozē pasažieru skaits.
Krūmiņa atgādināja, ka VK operatīvajā revīzijā atklāja daudzas nepilnības autotransporta iepirkumu jomā, pakalpojumu līgumu slēgšanā ar valdes locekļiem un citos. RS uz VK ieteikumiem situāciju uzlabot ir vien atrakstījusies, ka attiecīgi dokumenti pieņemti, bet Rīgas domes atbildīgais pārstāvis RS Valsts kontroli vien informējis, ka ar VK secinājumiem un RS veiktajiem uzlabojumiem ir iepazinies.
Krūmiņa uzskata, ka RS bija jāveic atbildīgo personu izvērtējums par konkrētām nepilnībām, kas nav noticis. Šādu izvērtējumu veikt RS patlaban esot pieprasījis vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards (VL-TB/LNNK).
VK pieprasīs visus nepieciešamos materiālus no RS, lai izvērtētu jaunā Rīgas sabiedriskā transporta tarifa pamatotību.
Kā ziņots, ņemot vērā, ka valdība tā arī nav piekritusi sadarboties ar Rīgas domi pilsētas sabiedriskā transporta finansēšanā, kā arī to, ka ir traucēts piemērot atšķirīgus apmaksas noteikumus rīdziniekiem un nerīdziniekiem, no šī gada 1.februāra stāsies spēkā jaunas biļešu cenas Rīgas sabiedriskajā transportā.
Pēc "Rīgas satiksmes" izmaksu aprēķiniem, jaunā pilnās biļetes cena Rīgas sabiedriskajā transportā no februāra būs 1,15 eiro. Tas nozīmē, ka ikvienam cilvēkam, kurš neietilpst kādā no pasažieru kategorijām, kam dome noteikusi atlaides, neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas biļete maksās 1,15 eiro. Savukārt, pērkot biļeti pie transporta vadītāja, tā maksās divus eiro.