Kā zināms, sabiedrības "Expo 2015" dalībnieki ir SIA "MADE arhitekti", reklāmas aģentūra SIA "McCann Rīga", pasākumu organizators SIA "Positivus Event" un dizaineris Rolands Pēterkops.
"McCann Rīga" īpašnieks Ainārs Ščipčinskis portālam "Delfi" apgalvoja, ka viņa uzņēmums "McCann Rīga" projektā iesaistījies vien tā sākumā, proti, izstrādes posmā.
Vēlāk "Expo 2015" īstenotāji sapratuši, ka "McCann Rīga" nav no tām lētākajām aģentūrā, bet "naudas nav nebeidzami" un ekonomiski izdevīgāk būtu piesaistīt kādu citu reklāmas un komunikācijas aģentūru. Lai gan juridiski "McCann" vēl arvien ir viens no četriem projekta īstenotājiem, praktiskā līdzdalība noslēgusies jau pašā tā sākumposmā, apgalvo uzņēmējs.
"Nenoliedzot faktu, ka "McCann Rīga" piedalījās radošā risinājuma piedāvājuma sagatavošanā un izstrādē, pēc konkursa noslēguma ar pārējiem komandītsabiedrības dalībniekiem tika panākta vienošanās, ka uzņēmums turpmākajā projekta īstenošanā neiesaistās. Līdz ar to, izskanējušie pārmetumi uzņēmumam ir nepamatoti," norāda Šcpicinskis.
Viņš norāda, ka vienīgais maksājums, ko uzņēmums ir saņēmis par šo projektu, bijis 2014.gada 29.janvārī 14 940 eiro apmērā par radošo un vizuālo materiālu sagatavošanu un izstrādi.
Ar pārējiem komandītsabiedrības "Expo 2015" dalībniekiem vēl nav izdevies sazināties, tomēr medijiem izplatītā paziņojumā tās valdes loceklis Ģirts Majors un paviljona direktore Elīna Vikmane īpaši sasauktā preses konferencē "saistībā ar šodien medijos izskanējušo sagrozīto un nepatieso informāciju par komandītsabiedrību "Expo 2015" un Ekonomikas ministrijas savstarpējo līgumu un tāmes pozīcijām" sola skaidrot situāciju.
Savukārt Juris Pūce (Latvijas attīstībai), kurš līguma parakstīšanas laikā bija Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs, norāda, ka, vēl atrodoties amatā, nav paspējis iepazīties ar komandītsabiedrības iesniegto finanšu tāmi.
"Paspēju piedalīties konkursa metu izskatīšanā, bet, kādas tieši izvēlētajiem kandidātiem bija finanšu tāmes, nezinu, tas jājautā Ekonomikas ministrijai, tajā laikā amatu jau biju pametis," portālam "Delfi" saka Pūce.
Ekonomikas ministrija pagaidām uz portāla "Delfi" jautājumiem nav atbildējusi.
Kā vēstīts, uzņēmēju iesniegtie rēķini par Latvijas dalību šovasar gaidāmajā "World Expo" izstādē Milānā liecina ne tikai par nepamatoti uzpūstām izmaksām, bet arī par nekaunīgu valsts naudas šķērdēšanu, piektdien raksta laikraksts "Diena".
Laikraksts izpētījis Ekonomikas ministrijai (EM) piesūtītos rēķinus un to pamatojumu par kopumā 1 090 506 eiro no uzņēmējiem, kuri apvienojušies komandītsabiedrībā "Expo 2015" un nu jau vairāk nekā gadu saņem avansus par Latvijas dalību izstādē Milānā.
EM iesniegti rēķini par paviljona ekspozīcijai un darbībai nepieciešamo tehnoloģisko risinājumu izstrādi, iegādi vai nomu par 181 712 eiro, paviljona tehnoloģisko iekārtu uzstādīšanu -par 14 688 eiro, "sociālā tīkla "Instagram" izstādes koncepta izstrādi" - 1 850 eiro, kā arī "Instagram" izstādes tehnoloģiskā risinājuma izstrādi par 14 720 eiro, "sabiedrības iesaisti "Instagram" datubāzes veidošanā" - 5067 eiro, "Instagram" apmeklētāju iesaistes punktu satura un tehniskā risinājuma izstrādi - 12 850 eiro un "sociālo vietņu kontu izveidi, savstarpējo saisti un apkalpošanu" par 25 000 eiro.
3 349 174 eiro vērto "Expo" producēšanas līgumu ar Ekonomikas ministriju ieguva komandītsabiedrība "Expo 2015", kurā ietilpst trīs juridiskas un viena fiziska persona – arhitektam Miķelim Putrāmam piederošā SIA "MADE arhitekti", vienam no partijas Latvijas attīstībai dibinātājiem Aināram Ščipčinskim pastarpināti piederošā SIA "McCann Rīga", pasākumu rīkotājam Ģirtam Majoram un reklāmas speciālistam Andim Zustam pastarpināti piederošā SIA "Positivus Event", kā arī scenogrāfa statusā – vairāk kā modes dizaineris no tandēma "MAREUNROL'S" pazīstamais Rolands Pēterkops.