Piektdien publiskotās summas par līdz šim iztērēto Latvijas dalības izstādē "Expo 2015" gatavošanā nav korektas, bet gan vairāk nekā gadu vecas aplēses. Šobrīd apmaksāti rēķini par 703 023 eiro, apgalvo organizatoru pārstāvji Ģirts Majors un Elīna Vikmane.
"Mēs esam lielā neizpratnē par to, kāpēc mūsu radošās komandas radošais darbs tiek izmantots kā galvenais iemesls, lai apšaubītu visu projekta jēgu," žurnālistiem īpaši sasauktā preses konferencē sacīja Majors.
Savukārt, skaidrojot iespaidīgās "Instagram" konta apkalpošanas izmaksas, Majors norādīja, ka "tur apakšā ir arī deviņu mēnešu projekts, kurā iedzīvotāji varētu iesūtīt fotogrāfijas, no kurām paviljonā tiktu izveidota mākslas izstāde".
Konkrētu summu par komunikācijas pakalpojumiem "Expo 2015" pārstāvji gan neatklāj.
"Saistībā ar pārmetumiem par paviljona jaundarba radīšanas izmaksām nav izskaidrota šī koncepta būtība. Jaundarba radīšana un ieraksts nozīmē 35 minūšu muzikāla jaundarba radīšanu, kas sastāv gan no rituāliem tautas dziedājumiem, instrumentālās mūzikas, kā arī modernās spektrālās mūzikas. Kopā ierakstā jau piedalās un līgumi jau ir noslēgti ar 29 solistiem un Radio kori. Otra jaundarba sadaļa ir 35 minūšu video filmas izveide ar Latvijas iedzīvotāju iesaisti. Trešā jaundarba daļa paredz arī 3 instalāciju izveidi un paviljona pirmā stāva arhitektoniskā veidola izveidi, kas kalpotu kā kulminācija muzikālajam un video mākslas darbam. Šis ir viens no apjomīgākajām mākslas jaundarbiem Latvijas pieredzē," skaidro "EXPO 2015" pārstāvji.
"Kopumā tā izveidei jau ir noslēgti 43 līgumi ar māksliniekiem, izpildītājiem, aranžētājiem u.c. Darbs pie projekta tika uzsākts jau pagājušā gada pavasarī un kopumā jaundarba radīšanas pozīcijā izmaksāti rēķini 52 tūkstoši eiro apjomo," turpina radošās komandas pārstāvji.
Vikmane pauda nožēlu par to, ka "visa tā šļura jāpiedzīvo arī starptautiski atzītiem māksliniekiem".
Skaidrojot pārmetumus, ka aiz sarežģītiem terminiem paslēptas vienkāršas lietas, Vikmane norādīja, ka rīkotāji ir gatavi visus šos terminus izskaidrot. Majors piekrita, ka, skatoties tikai uz uzrakstītajiem birokrātiskajiem vārdiem, kas tāmē minēti, var rasties jautājumi.
Kā norādīja projekta komunikācijas vadītāja Dagnija Lejiņa, šobrīd radošajai komandai ir sajūta kā politiskajiem ķīlniekiem, tāpēc tiks spriests, vai mākslinieki pie projekta darbu vispār turpinās.
Tāpat "Expo 2015" komanda šobrīd gaida Ekonomikas ministrijas reakciju, jo, lai gan līgums ar ministriju liedzis komentēt tā detaļas, šobrīd klusēt bijis neiespējami, teic Lejiņa.
Komandītsabiedrības "Expo 2015" dalībnieki ir SIA "MADE arhitekti", reklāmas aģentūra SIA "McCann Rīga", pasākumu organizators SIA "Positivus Event" un dizaineris Rolands Pēterkops.
Kā vēstīts, uzņēmēju iesniegtie rēķini par Latvijas dalību šovasar gaidāmajā "World Expo" izstādē Milānā liecina ne tikai par nepamatoti uzpūstām izmaksām, bet arī par nekaunīgu valsts naudas šķērdēšanu, piektdien raksta laikraksts "Diena".
Laikraksts izpētījis Ekonomikas ministrijai (EM) piesūtītos rēķinus un to pamatojumu par kopumā 1 090 506 eiro no uzņēmējiem, kuri apvienojušies komandītsabiedrībā "Expo 2015" un nu jau vairāk nekā gadu saņem avansus par Latvijas dalību izstādē Milānā.
EM iesniegti rēķini par paviljona ekspozīcijai un darbībai nepieciešamo tehnoloģisko risinājumu izstrādi, iegādi vai nomu par 181 712 eiro, paviljona tehnoloģisko iekārtu uzstādīšanu -par 14 688 eiro, "sociālā tīkla "Instagram" izstādes koncepta izstrādi" - 1 850 eiro, kā arī "Instagram" izstādes tehnoloģiskā risinājuma izstrādi par 14 720 eiro, "sabiedrības iesaisti "Instagram" datubāzes veidošanā" - 5067 eiro, "Instagram" apmeklētāju iesaistes punktu satura un tehniskā risinājuma izstrādi - 12 850 eiro un "sociālo vietņu kontu izveidi, savstarpējo saisti un apkalpošanu" par 25 000 eiro.
3 349 174 eiro vērto "Expo" producēšanas līgumu ar Ekonomikas ministriju ieguva komandītsabiedrība "Expo 2015", kurā ietilpst trīs juridiskas un viena fiziska persona – arhitektam Miķelim Putrāmam piederošā SIA "MADE arhitekti", vienam no partijas Latvijas attīstībai dibinātājiem Aināram Ščipčinskim pastarpināti piederošā SIA "McCann Rīga", pasākumu rīkotājam Ģirtam Majoram un reklāmas speciālistam Andim Zustam pastarpināti piederošā SIA "Positivus Event", kā arī scenogrāfa statusā – vairāk kā modes dizaineris no tandēma "MAREUNROL'S" pazīstamais Rolands Pēterkops.