Parakstu vākšana sākta janvāra nogalē.
Kā iniciatīvas pieteicējs norādīts Antons Starostins, kurš uzsvēris, ka sabiedriskais transports ir domāts plašai sabiedrībai, kuras ienākumi gada laikā nav kļuvuši būtiski lielāki, taču sabiedriskā transporta cenas ir būtiski palielinājušās. Starostins pārliecināts, ka sabiedriskā transporta cenu palielināšanu stipri izjutīs daudzi rīdzinieki, tādējādi negatīvi ietekmējot viņu dzīves līmeni.
Ņemot vērā, ka cenu izveide "Rīgas satiksmes" pakalpojumiem nav caurskatāma un nav īsti skaidrs, kur nonāk papildu nauda no cenu paaugstināšanas, esot pamats uzskatīt, ka cenu paaugstināšana nav pamatota, uzsvēris iniciatīvas pieteicējs. Turklāt esot zināmi gadījumi, kad Rīgas domes un "Rīgas satiksmes" nauda tikusi neefektīvi iztērēta, uzsvēra Starostins.
"Tātad naudu cenu saglabāšanai var meklēt efektīvos vadības mehānismos un, ja nepieciešams, reformēt pašu uzņēmumu, nevis uzņēmuma neefektivitātes izmaksas liekot segt rīdziniekiem un pilsētas viesiem," skaidroja Starostins, turpinot, ka uzņēmumā nepieciešama revīzija, lai saprastu, vai uzņēmumā notika ļaunprātīga darbība, kas noveda pie biļešu cenas kāpuma.
Starostins uzskata, ka veco cenu atjaunošanas gadījumā sabiedrībai būs iespēja lietot sabiedrisko transportu par godīgu, atbilstošu un pieejamu samaksu, kas balstīta uz efektivitāti un sabiedrisko labumu. 2014.gada līmeņa cenas būtu konkurētspējīgākas ar citiem pārvietošanās veidiem (personīgie auto, taksometru pakalpojumi), uzsvēra Starostins, norādot, ka, jo vairāk cilvēku turpinās lietot sabiedrisko transportu, jo vairāk samazināsies sastrēgumi ielās un uzlabosies gaisa kvalitāte.
No 1.februāra stājās spēkā jaunas biļešu cenas Rīgas sabiedriskajā transportā. Jaunā pilnās biļetes cena Rīgas sabiedriskajā transportā no februāra ir 1,15 eiro.
"Rīgas satiksme" to pamato ar valdības nevēlēšanos sadarboties ar Rīgas domi pilsētas sabiedriskā transporta finansēšanā, kā arī to, ka ir traucēts piemērot atšķirīgus apmaksas noteikumus rīdziniekiem un nerīdziniekiem.