Pēdējo dažu dienu laikā sociālajos tīklos parādījušās aktīvas diskusijas par iespējamo "Rail Baltica" dzelzeļa tuneli, kuru paredzēts būvēt zem Āgenskalna apbūves. Idejai ir gan aktīvi pretinieki, gan tās aizstāvji, novēroja "Delfi".
Kā redzams publiski pieejamajā "RB Latvija" izstrādātajā trašu variantu kartē ietekmes uz vidi novērtēšanai, tā dēvētā "A'' alternatīva" paredz dzelzceļa tuneļa izbūvi no Kalnciema tilta līdz pat Torņakalna stacijai. Tunelim paredzēts iet zem Arkādijas parka un Āgenskalna apbūves paralēli Mazajai nometņu ielai.
Lai gan Trašu variantu publiskā apspriešana ar Pārdaugavas iedzīvotājiem plānota 6. martā plkst 17:00 Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcijā, jau šobrīd sociālajos tīklos izskan dažādi, pat klaji pretēji viedokļi par šiem plāniem.
Daļa āgenskalniešu norāda, ka ir saņēmuši pat personīgu uzaicinājumu uz apspriešanu un projekta ideju atbalsta. Viņi izsaka minējumus, ka tas nodrošināšot darbavietas, bet zemju īpašnieki saņems kompensācijas, savukārt graustus vai nu nojauks vai atjaunos.
Savukārt lielākos iebildumus rada neizpratne, vai tuneļa izbūve un vilcienu kursēšana nekaitēs mājām, zem kurām ies tunelis, kā arī izteikti iebildumi pret iespējamo trokšņa palielināšanos un līdz ar to arī zemes un namīpašumu vērtības kritumu.
Vēstīts, ka "Rail Baltica 2" projekts paredz jaunas 1435 milimetrus jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro (880 miljonus latu), bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro (2,56 miljardus latu).
Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām.
2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.