VP Galvenās kārtības policijas pārvaldes Koordinācijas un kontroles pārvaldes priekšnieka vietniece Dienestu koordinācijas biroja priekšniece Mārīte Ziemele, komentējot incidentu pie Krievijas vēstniecības, kad tika aizturēts TV3 operators Sergejs Medvedevs, atzīst: "laikam policistiem ir grūti sarunāties ar cilvēkiem. Mums ir grūti veidot šo komunikāciju un cilvēkiem skaidrot, kas un kāpēc."
Ziemele atzīmē, ka policistiem būtu vajadzējis operatoram tūliņ izskaidrot - piedodiet, šobrīd esat pie vēstniecības, kas ir apsargājams objekts, tāpēc te ir īpaši noteikumi. "(..) ja nespējam izskaidrot un pamatot, tad šeit arī rodas šīs nesaprašanās," atzīst Ziemele.
"Cilvēkiem vispār sabiedrībā ir problēmas ar komunikāciju. Attīstoties tehnoloģijām, cilvēki aizmirst, kā tas ir sarunāties aci pret aci, izteikties. Kad atnāk jauni darbinieki, kas pieraduši īsziņās rakstīt saīsinājumus vārdu vietā, tad dažs nespēj savu domu uz papīra uzlikt, kur nu vēl ar cilvēkiem runāt - izstāstīt, kā īsti jārīkojas, pamatojot ar normatīvajiem aktiem," laikrakstam stāsta Ziemele.
Pildava atzīmē, ka esot veikta virkne pētījumu, kas rāda: ja ir konfliktsituācija, iedzīvotājam ir vajadzīgs emocionālais atbalsts, bet policists cenšas noskaidrot precīzi visu par notikušo. "Te ir nesaskaņa starp abu pušu vajadzībām un izteiksmes formām," laikrakstam atzīst policijas pārstāve.
Profesionālajās apmācībās šīs komunikācijas prasmes arī tiekot pilnveidotas, taču uzņēmumi, kuri strādā ar klientiem, saskarsmes mācībās iegulda lielu naudu, bet policija ar savu nepietiekamo budžetu to nevar atļauties. Taču apmācību iespēju robežās cenšas nodrošināt pašu spēkiem - psihologi izveidojuši kursu par saskarsmi, laikrakstam stāsta Pildava.