Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā atbalstīto Izglītības likuma grozījumu, kas paredz aizliegt izglītības iestādēs izmantot materiālus, kas var negatīvi ietekmēt izglītojamā tikumisko attīstību, mērķis ir pasargāt bērnus no informācijas, kurai tie nav gatavi, pastāstīja grozījumu autore, Saeimas deputāte Jūlija Stepaņenko ("Saskaņa").
Stepaņenko skaidroja, ka grozījumus veido divas daļas - viena daļa ir vērsta uz audzināšanas virzienu, nosakot to tādu, kas atbilst Satversmē noteiktajām vērtībām. Savukārt otrajā daļā iekļauts aizliegums izmantot tādus materiālus, kas var negatīvi ietekmēt izglītojamā tikumisko attīstību.
Saeimas deputāte gan nevēlējās nosaukt piemēru, kas tieši varētu būt materiāls, kas varētu kaitēt bērna tikumiskajai attīstībai.
Viedokļi par to, kas var negatīvi ietekmēt skolēnu tikumisko attīstību, ir ļoti dažādi. Atbilstoši šim priekšlikumam skolas varētu aizliegt daudzu materiālu izmantošanu, tajā skaitā anatomijas grāmatas, brošūras par drošu seksu un reliģisko literatūru, piemēram, Bībeli, kurā var atrast pantus, kas apraksta vardarbību, iepriekš vēstīja aģentūra BNS.
Atbilstoši komisijas atbalstītajam Stepaņenko ierosinājumam Izglītības likums turpmāk noteiks arī to, ka "izglītības sistēma nodrošina izglītojamā tikumisko audzināšanu, kas atbilst Latvijas Republikas Satversmē ietvertajām un aizsargātajām vērtībām, it īpaši tādām kā laulība un ģimene".
"Saskaņas" priekšlikumu komisijas sēdē atbalstīja arī Nacionālā apvienība un Latvijas Reģionu apvienība.
Stepaņenko idejas kritiķe deputāte Ilze Viņķele ("Vienotība") paudusi uzskatu, ka šis priekšlikums Saeimā gūs vairākuma atbalstu.
Atbalstītie grozījumi jau radījuši zināmu sašutumu sociālajos tīklos. Saeimas deputāte Ilze Viņķele (V) norādījusi, ka šādi grozījumi attiektos uz, piemēram, "Papardes zieda" materiāliem.
Par grozījumiem otrajā lasījumā balsos Saeimas deputāti.