Stock - 899
Foto: DELFI
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) ir saskaņojusi Rīgas domes iesniegtos saistošos noteikumus par maksas paaugstināšanu pašvaldības autostāvvietās, tomēr norāda, ka lēmums nav pamatots ar reāliem skaitļiem un faktiem, informēja ministrijā.

Tomēr vienlaikus VARAM norāda, ka satiksmes problēmas galvaspilsētā būtu jārisina ne tikai ar maksas paaugstināšanu.

Lai gan VARAM ir noteikumus saskaņojusi, jo domes lēmums pieņemts atbilstoši normatīvajiem aktiem, VARAM vēstulē pašvaldības vadībai vērsusi uzmanību uz vairākiem apstākļiem. Dome maksas paaugstināšanu pamatojusi ar pieņēmumu, ka, paaugstinot sabiedriskā transporta cenas Rīgā, palielināsies to cilvēku skaits, kuri vēlēsies nokļūt pilsētas centrā ar privātajiem transportlīdzekļiem. Ministrija vērš uzmanību, ka maksa celta, pamatojoties tikai uz prognozi. Tā vietā būtu vispirms jākonstatē, vai faktiski ir palielinājies pieprasījums pēc maksas stāvvietām pašvaldības autostāvvietās, nevis jāpaaugstina samaksa.

Rīgas dome lūgta arī informēt sabiedrību par maksas paaugstināšanu, pamatojot to ar skaitļiem un faktiem.

VARAM Rīgas domei arī pārmet, ka tā līdz šim nav pietiekami strādājusi pie stāvparku jeb "Park&Ride" ieviešanas Rīgā, lai risinātu satiksmes problēmas un atslogotu centru no privātā transporta plūsmas.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards (VL-TB/LNNK) norāda, ka satiksmes problēmas Rīgā būtu jārisina ne tikai ar represīvām metodēm, ceļot cenas, aizliedzot un ierobežojot, bet vairāk jāpiedāvā ērtas un draudzīgas alternatīvas, izmantojot sabiedrisko transportu.

Jau ziņots, ka no 1.aprīļa mainīsies maksa par pašvaldības autostāvvietu izmantošanu, kā arī auto atstāšanas vietu zonējums. Kā skaidro uzņēmums "Rīgas satiksme", stāvvietu maksas un zonējumu izmaiņu mērķis ir samazināt automašīnu skaitu pilsētas centrā, aicinot iedzīvotājus pārvērtēt savus braukšanas paradumus un izmantot alternatīvus pārvietošanās līdzekļus.

Rīgas domes apstiprinātie grozījumi Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietu apsaimniekošanas un lietošanas saistošajos noteikumos" paredz, ka A zonas teritorijā par pirmo maksas autostāvvietas lietošanas stundu no 2015.gada 1.aprīļa būs jāmaksā 2,50 eiro, bet par katru nākamo stundu - trīs eiro. B zonas teritorijā par pirmo autostāvvietas lietošanas stundu būs jāšķiras no diviem eiro, bet par katru nākamo lietošanas stundu 2,50 eiro. C zonā par pirmo stundu būs jāmaksā 1,50 eiro, bet katra tālākā stunda maksās divus eiro. Savukārt D zonā par pirmo stundu būs jāmaksā 1,00 eiro, bet katra tālākā stunda maksās 1,50 eiro. Arī Vecrīgas, jeb R zonas teritorijā būs jāmaksā vairāk - par pirmo auto atstāšanas stundu būs jāmaksā 5 eiro, bet katra nākamā stunda izmaksās astoņus eiro.

Rīgas dome gada sākumā mainīja arī maksu sabiedriskā transporta biļetēm, paaugstinot to līdz 1,15 eiro par vienu biļeti, ja to pērk iepriekšpārdošanā, un līdz diviem eiro, ja to pērk pie transportlīdzekļa vadītāja. Paaugstinātas arī mēnešbiļešu cenas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!