Uzņēmumā skaidro, ka kuģim, kura tā laika nosaukums bija ''Stende'', tehniskais stāvoklis tika pārbaudīts vairākkārt.
2013.gada oktobrī kuģim “Stende” Krievijas Jūras kuģniecības reģistrs ("Russian Maritime Register of Shiping") pagarināja klasifikācijas sertifikātu ("Classification certificate") līdz 2018.gadam, tādējādi apliecinot, ka kuģis atbilst visām prasībām šādas klases kuģiem. 2013.gadā Latvijas Jūras administrācijas Kuģošanas drošības inspekcija pēc kuģa pārbaudes ir izdevusi kuģošanas spējas apliecību ("Trade certificate"), kura arī derīga līdz 2018. gadam.
Tāpat kompānija uzsver, ka 2014.gada septembrī Krievijas Jūras kuģniecības reģistrs ("Russian Maritime Register of Shiping") veica ikgadējo kuģa apsekošanu un atzina, ka kuģis un iekārtas atbilst kuģošanas noteikumiem.
Kā iepriekš informēja Latvijas Jūras administrācija (LJA), Krievijā nogrimušais zvejas kuģis savulaik piederēja Latvijas firmai AS "Baltic Marine Fishing Company". Kompānija kuģi pārdeva, un tas izslēgts no Latvijas Kuģu reģistra 2014.gada 24.septembrī. "Firmas.lv" informācija liecina, ka kompānijas apgrozījums 2013.gadā bija 716 269 eiro, kas ir par 30% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt peļņa bija 7 595 eiro.
Kā ziņots, Ohotskas jūrā, Krievijas Kamčatkas pussalas piekrastē, ceturtdien nogrimis zvejas kuģis. Traģēdijā dzīvību zaudējuši vismaz 54 cilvēki, pavēstīja Krievijas Ārkārtas situāciju ministrijas amatpersonas. Uz kuģa bijuši kā Krievijas, tā arī vairāku citu valstu, arī Latvijas, pilsoņi, vēsta Krievijas mediji. Traleris "Daļnij Vostok" avarējis ap plkst.6.15 pēc vietējā laika. Uz kuģa atradās 132 cilvēki - 78 Krievijas pilsoņi un 54 ārzemnieki. Uz kuģa bijuši 42 Birmas pilsoņi, trīs - Latvijas, četri - Ukrainas un pieci Vanuatu pilsoņi, vēsta ziņu aģentūra "RIA Novosti". Lielākā daļa kuģa komandas bijuši Krievijas Sahalīnas salas iedzīvotāji.
Kuģis būvēts 1989.gadā. Līdz 2014.gadam tas ar nosaukumu "Stende" kuģojis Baltijas jūrā un bāzējies Rīgā. Pērn kuģi iegādājies uzņēmums "Magellan", un tas pārbraucis uz Krievijas Tālajiem Austrumiem, kur kuģim piešķirts jauns vārds. Tā bāzes osta bijusi Neveļska, Sahalīnā.
Sākotnējā informācija liecina, ka traleris nogrimis pēc sadursmes ar dreifējošu ledus gabalu. Ūdens temperatūra avārijas rajonā bijusi aptuveni nulle grādu.
Latvijas Ārlietu ministrija (ĀM) ir guvusi apstiprinājumu, ka divi no trijiem Latvijas pilsoņiem, kuri bija uz Krievijā nogrimušā zvejas kuģa "Daļnij Vostok", ir dzīvi, bet par trešo Latvijas pilsoni pagaidām ziņu nav. Kā pastāstīja ĀM preses sekretārs Ivars Lasis, Latvijas vēstniecība Maskavā ir sazinājusies ar Krievijas Ārkārtas situāciju ministrijas reģionālo centru Sahalīnas salā un guvusi oficiālu apstiprinājumu, ka uz Kamčatkas pussalas piekrastē avarējušā tralera bijuši trīs Latvijas pilsoņi.
Uz jautājumu, vai Latvijas Jūras administrācija sniegs atbalstu negadījumā cietušajiem jūrniekiem, administrācijā skaidro, ka jautājums par atbalstu jūrniekiem ir Ārlietu ministrijas kompetencē, un, ja viņi bija arodbiedrības biedri, tad noteikti iesaistīšoties arī Latvijas Tirdzniecības flotes jūrnieku arodbiedrība. Savukārt kompensācijas apjomi jūrniekiem esot atkarīgi no kompānijas un apdrošināšanas.