Rigas satiksme VS bezbiļetnieki. - 6
Foto: Edijs Pālens

Par kārtības uzturēšanu sabiedriskajā transportā apsardzes uzņēmums SIA "Koblenz drošība" ("Koblenz") pēdējo trīs mēnešu laikā saņēmusi 791 izsaukumu no SIA "Rīgas satiksme", pastāstīja uzņēmuma komercdirektors Lauris Vašuks.

Šajā laika posmā policijai ir nodoti 634 likuma pārkāpēji - personas, kas agresīvi vai aizskaroši uzvedušās, apdraudot un traucējot citu pasažieru drošību brauciena laikā.

Iepriekš jau vēstīts, ka līdzšinējās sadarbības laikā ar "Rīgas satiksmi", kad "Koblenz" apsargi pavada biļešu kontrolierus, uzņēmums novēroja, ka pasažieri izturas mierīgi un ir saprotoši attiecībā uz "Koblenz" darbu.

Taču nesen publiskajā telpā nonāca video, kurā redzams, kā "Rīgas satiksmei" piesaistītais "Koblenz" apsardzes darbinieks, lietojot rupjus vārdus, draud jaunietim atņemt telefonu un pieprasa, lai viņš pārstāj filmēt notikušo, piedraudot arī salauzt rokas.

Lai izvērtētu šo situāciju, "Koblenz" veica iekšējo izmeklēšanu. Izmeklēšanā tika izvērtēts gan publiskotais materiāls, gan "Koblenz" apsarga atskaite, kas bija iesniegta tūlīt pēc notikuma 9.martā, kā arī "Rīgas satiksmes" biļešu kontroliera ziņojums.

"Interneta vidē izplatītais videomateriāls neatspoguļo notikumu patieso gaitu, un parādītie kadri ir montēti un izrauti no konteksta. Šis ir pirmais gadījums, kad kāds tīši cenšas traucēt "Rīgas satiksmes" kontroliera darbu un iesaista konfliktā arī apsardzes darbinieku," atzīst Vašuks.

Pretenzijas un sūdzības par šo gadījumu nav iesniegtas ne Valsts policijā, ne uzņēmumā "Rīgas satiksme", ne arī uzņēmumā "Koblenz", norāda Vašuks. Tomēr, ņemot vērā radušos situāciju un sabiedrības reakciju, konkrētais apsardzes darbinieks šobrīd ir atstādināts no darba "Rīgas satiksmes" objektos.

Kā ziņots, "Koblenz" apsardzes pakalpojumus pašvaldības uzņēmumam "Rīgas satiksme" sniedz jau vairākus gadus. Līgums iepriekš tika slēgts pēc iepirkuma procedūras.

Uzņēmums "Koblenz" veic gan "Rīgas satiksmes" sabiedriskā transporta depo apsardzi, gan sniedz palīdzību sabiedriskā transporta šoferiem, reaģējot uz transporta vadītāju trauksmes signāliem par nekārtībām transporta līdzeklī.

Savukārt no šī gada 3.februāra "Rīgas satiksme", pamatojoties uz pašreiz spēkā esošo līgumu, ir pieprasījusi papildu apsardzi sabiedriskajā transportā ar mērķi uzlabot servisu pasažieriem, proti, izraidīt no transporta līdzekļiem pasažierus, kuru rīcība ir traucējoša, aizkaroša vai nehigiēniska.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!