Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) neiebilst pret ieceri noteikt, ka velosipēdisti pa ietvi varēs braukt tikai izņēmuma gadījumos.
Kā Ušakovs sacīja intervijā Latvijas Radio raidījumam "Krustpunktā", Latvija ir starp dažām valstīm Eiropā, kurā līdz šim riteņbraucējiem vēl nebija aizliegts pārvietoties pa ietvēm. Tāpat viņš norādīja, ka 80% satiksmes negadījumu, kuros iesaistīti velosipēdisti, notiek tieši uz ietvēm - gājēja un velobraucēja sadursmes rezultātā.
Viņš skaidroja, ka jaunie noteikumi pieļaus izņēmumu, ka velobraucēji var pārvietoties pa ietvi tikai gadījumos, ja uz brauktuves nav tam paredzētās velojoslas.
Ušakovs arī norādīja, ka Rīgas dome neattīsta pilsētā velo infrastruktūru, lai veicinātu iedzīvotāju "pārsešanos uz velosipēdiem", bet gan turpina to attīstīt, jo šī "pārsēšanās" jau ir notikusi un riteņbraucēju skaits pilsētā arvien pieaug.
Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvis Edmunds Valpēters pastāstīja, ka jaunos noteikumus plānots ieviest vairāk disciplinārā nolūkā, sarežģīta ierastās velo infrastruktūras pārplānošana pilsētā to dēļ nebūs nepieciešama.
Jau ziņots, ka Satiksmes ministrija kopā ar iesaistītajām institūcijām un partneriem izstrādājusi jaunu Ceļu satiksmes noteikumu projektu, kura mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību. Noteikumu projektā ir stingrāk noteikts, ka ietve ir domāta gājējiem, kuriem uz tās vienmēr ir priekšroka. Velobraucēji tiek rosināti izvēlēties velo infrastruktūru, divriteņu kustībai drošas ielas un tikai nepieciešamības gadījumā atrasties uz ietves.
Saskaņā ar šiem noteikumiem velosipēdisti braukt pa ietvi varēs tikai izņēmuma gadījumos. Tomēr stingrāki sodi velosipēdistiem nav plānoti, norādīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.
Viņš skaidroja, ka jau patlaban velosipēdistiem ir paredzēti sodi līdz 30 eiro apmērā, taču sodi neesot risinājums. Vairāk esot jāorientējas uz aizrādījumu un brīdinājumu izteikšanu.
Tāpat velosipēdistiem plānots ļaut izmantot sabiedriskā transporta joslas, vienlaikus gan respektējot autobusu un trolejbusu satiksmi. Pārmaiņas arī skaršot nosacījumus, kā satiksmes dalībniekiem veikt kreiso pagriezienu, lai tas būtu droši.