Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) neredz pamatojumu mainīt jaunās Rīgas sabiedriskā transporta pieturvietās uzstādītās nojumes, par kurām pašvaldība saņēmusi sūdzības no iedzīvotājiem.
Iedzīvotāji pauduši neapmierinātību, ka jaunās nojumes, pretēji iepriekšējām, nepasargā no nokrišņiem un vēja.
Ušakovs skaidroja, ka tādas pašas nojumes izvietotas arī Francijā un Ziemeļvalstīs, kur klimatiskie apstākļi ir līdzīgi un pat vēl nelabvēlīgāki par Latvijai raksturīgajiem. "Tās izstrādājusi pasaulē slavena kompānija, uzņēmums tās izvieto par saviem līdzekļiem, es neredzu pamatojumu šīs nojumes mainīt," sacīja Rīgas mērs.
Viņš arī apgalvoja, ka sūdzību skaits nav liels, un iedzīvotāji lielākoties sūdzējušies par vēl neuzstādītām un nesamontētām pieturām, jo montāža notiekot pakāpeniski. Tāpat iedzīvotāji pašvaldībā sūdzējušies par jaunajiem metāla soliņiem, kas neesot ērti. Ušakovs skaidro, ka šie soliņi kalpos ilgāk, jo nav tik viegli salaužami kā, piemēram, no koka taisītie.
Kā ziņots, nojumes Rīgas pieturvietās uz sava rēķina kopš janvāra pakāpeniski nomaina firma "Pilsētas līnijas" sadarbībā ar reklāmas kompāniju "JCDecaux Latvija". Rīgas dome un "Rīgas satiksme" neiegulda līdzekļus šajā projektā.
Uzņēmums par saviem līdzekļiem izvietojis jaunās nojumes, pretī saņemot ienākumus no tajās izvietotajām reklāmām.
Jau vēstīts, ka izmantojot Rīgas pašvaldības uzņēmumu "Rīgas satiksme", bez konkursa tiesības izvietot reklāmu apmēram 800 sabiedriskā transporta pieturvietās saņēmis ar Rīgas domes politisko vadību saistīts uzņēmums "Baltic Media Line" (BML), maija vidū vēstīja LTV raidījums "De facto".
BML ilgstoši no Rīgas domes kapitālsabiedrībām iegūst ekskluzīvas tiesības uz to rīcībā esošiem objektiem izvietot reklāmas. Pirms trīs gadiem "Rīgas namu pārvaldnieks" bez konkursa izvēlējās BML, kas ieguva tiesības iznomāt reklāmas laukumus uz pašvaldības kapitālsabiedrības pārvaldībā esošajām ēku sienām, bet vēlāk arī ar reklāmu apdrukāt pašvaldības uzņēmumu ikmēneša rēķinus. BML pieder uzņēmumam "Pilsētas līnijas", kas izvieto reklāmu galvaspilsētas sabiedriskajā transportā.
"Konkursa nebija, jo starp "Rīgas satiksmi" un "Pilsētas līnijām" ir noslēgts līgums," apstiprinājusi "Pilsētas līnijas" valdes locekle Ilma Kauliņa. "Pilsētas līnijas" pašas gan shēmā darbojas kā starpnieks, jo reālie darbu izpildītāji un reklāmas laukumu iznomātāji ir vides kompānija "JCDecaux". Vides reklāmas nozarē strādājošie lēš, ka "JCDecaux" ieņēmumi no šīs reklāmas mērāmi ap četriem miljoniem eiro gadā.
"Tāda ir tā juridiskā konstrukcija, bet būtība ir sekojoša: mums ir, pateicoties šai konstrukcijai, liels privāts partneris, kurš iegulda vairāk nekā 10 miljonus eiro, mainot, savedot kārtībā pilsētas infrastruktūru, apsaimniekojot, gādājot par to infrastruktūru, viņi tālāk pārdod reklāmu, saņem visus ieņēmumus utt.," skaidrojis Ušakovs.