Saeimas darba grupas par sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus paneļdiskusijā deputāts Artuss Kaimiņš (Latvijas Reģionu apvienība) un mediju grupas "Super FM" pārstāvis Uģis Polis, kā arī citi mediju nozares pārstāvji nereti izteikti skaļā balsī pauda pārmetumus Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP) un Latvijas Radio (LR) valdes priekšsēdētājam Aldim Pauliņam par dažādiem jautājumiem.
NEPLP loceklim Dainim Mjartānam tika izteikti pārmetumi par padomes nepietiekamo iesaistīšanos un aktivitāti jautājuma risināšanā par sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus. Mjartāns arī tika kritizēts par nepietiekamo sadarbību ar nozari.
Savukārt Pauliņš izpelnījās asus deputāta Kaimiņa pārmetumus par "Pieci.lv" programmas saturu, kā arī, viņaprāt, lielajām kanāla izmaksām.
Pauliņš darba grupas dalībniekus iepazīstināja ar LR finansiālo situāciju.
"Nākamajam plānošanas periodam 2016.gadā ir apstiprināti 6,9 miljoni eiro. Nākamā gada budžetā jau ir triju miljonu eiro iztrūkums. Plānots, ka reklāmas ieņēmumi varētu būt 1,5 miljoni eiro, bet par atlikušajiem nepieciešamajiem 1,5 miljoniem eiro nav pilnīgi nekādas skaidrības. Šobrīd esam trūkstošo finansējumu pieprasījuši jaunajās politikas iniciatīvās, bet atbilde varētu būt jūnija laikā. Pārliecības, ka saņemsim finansējumu, nav. No LR viedokļa runāt par iziešanu vai neiziešanu no reklāmas tirgus ir pakārtots jautājums," sacīja Pauliņš.
Viņš norādīja, ka finansējuma nesaņemšanas gadījumā LR vajadzētu savu darbības apmēru samazināt par aptuveni 30%.
Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektore Gunta Līdaka pauda viedokli, ka no reklāmas tirgus ir jāiziet abiem sabiedriskajiem medijiem kopā.
"Tas atrisinātu arī interešu konfliktu, kas ir radies attiecībā uz NEPLP - sabiedrisko un komerciālo mediju vienlaicīga uzraudzība. Tas arī dotu iespēju pilnvērtīgi definēt sabiedriskā medija funkcijas, kā arī palīdzētu pašiem sabiedriskajiem medijiem. Mēs šīs diskusijas kontekstā esam iesnieguši arī priekšlikumus grozījumiem trijos likuma pantos, kas paredzētu iespēju sabiedriskajiem medijiem iziet no reklāmas tirgus," viņa teica.
Jau ziņots, ka deputāta Kaimiņa vadītā darba grupa ir sagatavojusi starpziņojumu par situāciju mediju tirgū, kas pirmdien pārrunāts paneļdiskusijā.
Kaimiņš Saeimā vada darba grupu par sabiedrības interesēm atbilstošu redzējumu par sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus.