01 - f64
Foto: F64

Šī gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, ievērojami pieaudzis to cilvēku skaits Baltijā, kuri ir nobažījušies par kara iespēju, liecina starptautiskās informācijas un mērījumu kompānijas "Nielsen" patērētāju noskaņojuma un patēriņa paradumu pētījuma rezultāti.

Pirmajā ceturksnī pērn Latvijā vien 4% no iedzīvotājiem atzīmēja karu kā vienu no bažām, kas iespaido viņu izvēli ikdienas tēriņos. Taču šogad iedzīvotāju skaits, kas nobažījušies par kara iespēju, ir sasniedzis 32%.

Lietuvā 2014.gada pirmajā ceturksnī vien 2% iedzīvotāju bija nobažījušies par karu, bet šogad šo iedzīvotāju skaits ir pieaudzis līdz 21%. Savukārt Igaunijā pirmajā ceturksnī pērn par karu bija nobažījušies 3% iedzīvotāju, kamēr šogad šo iedzīvotāju skaits ir pieaudzis līdz 24%.

Kā vēl vienu faktoru, kas atstāj iespaidu uz pircēju ikdienas tēriņiem Baltijā, 40% Lietuvas un 25% Latvijas iedzīvotāju norādījuši veselības jomu, bet 36% Igaunijas iedzīvotāju norādījuši uz bažām par ekonomiku.

Pēc tam katrā no Baltijas valstīm seko atšķirīgi bažas radoši faktori. Piemēram, 24% lietuviešu norādījuši uz bažām par bērnu izglītību, 19% latviešu norādījuši uz mājsaimniecības rēķiniem, bet 28% igauņu atzīmējuši veselību.

Bažas par mājsaimniecības rēķinu apmaksāšanu šī gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar pirmo ceturksni pērn, ievērojami sarukušas Latvijā un Igaunijā. Pirmajā ceturksnī pērn tie bija 45% Latvijas iedzīvotāju, bet šogad 19%. Igaunijā pērn bija 20%, bet šogad 9%. Tikmēr Lietuvā šis skaits ir sarucis no 15% pērn līdz 10% šogad.

Atšķirīgs ir Baltijas valstu iedzīvotāju vērtējums par tādu faktoru kā darba esamība. Kamēr uz šo faktoru kā bažīgu norāda 20% lietuviešu un 17% latviešu, Igaunijā to kā bažīgu norādījuši 9% iedzīvotāju. Der atzīmēt, ka Lietuvā šo faktoru kā bažīgu pērn norādīja 24%, Latvijā - 13%, bet Igaunijā šis skaitlis ir palicis nemainīgs.

"Nielsen Global Survey", kas iekļauj Starptautisko Patērētāju noskaņojuma indeksu, tiek veikts reizi ceturksnī kopš 2005.gada.

Jaunākais pētījums veikts šī gada februārī un martā. Tā laikā aptaujāti vairāk nekā 30 000 patērētāju 60 pasaules valstīs.

"Nielsen" ir globāla informācijas un mērījumu kompānija ar vadošo pozīciju mārketinga un patērētāju informācijas, televīzijas un citu mediju mērījumu, tiešsaistes un mobilo mērījumu jomā.

Kompānija "Nielsen" strādā aptuveni 100 valstīs, tās centrālie biroji atrodas Ņujorkā, ASV, un Dīmenē, Nīderlandē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!