Delfi foto misc. - 42788
Foto: LETA
Komentējot atsevišķas Jūrmalas iedzīvotāju daļas iniciatīvu vākt parakstu par jaunpieņemtā Jūrmalas pilsētas logo atcelšanu, Jūrmalas domē skaidro, ka sabiedriskā apspriešana par jauno Jūrmalas logotipu pirms tā pieņemšanas netika veikta, jo, balstoties uz profesionāļu rekomendācijām, šo lēmumu pieņēma Jūrmalas pilsētas domes deputāti un šis process ir domes ekskluzīva kompetence.

Kā norādīja Jūrmalas pilsētas domē, kopskaitā četrpadsmit no sasaukumā esošajiem piecpadsmit lēmējvaras pārstāvjiem nobalsojuši par jauno logotipu. Domē uzsver, ka arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija ir norādījusi, ka pilsētas simbolikas apstiprināšana ir domes ekskluzīvā kompetence. Līdz ar to izpildvarai esot deputātu mandāts veikt zīmola stratēģijas ieviešanu četru gadu periodā, lai sasniegtu stratēģijā izvirzīto mērķi - kļūt par vadošo kūrorta pilsētu Baltijas jūras reģionā un atpazīstamu kūrortpilsētu Eiropas mērogā.

Domē uzsver, ka Jūrmalas zīmola stratēģijas izstrāde ilgusi apmēram deviņus mēnešus, kuru laikā tikusi veikta rūpīga analīze - gan sabiedriskās domas aptaujas, gan dažādu sabiedrības grupu (uzņēmēji, iedzīvotāji, kultūras jomas pārstāvji, izglītības jomas pārstāvji, konsultatīvo padomju dalībnieki, arī dažādu tautību pārstāvji) padziļinātās fokusgrupu intervijas, lai izvērtētu gan attieksmi, gan problēmas un attīstības virzienus jaunajam Jūrmalas pozicionējumam.

Ieteikums par logotipa maiņu bijis viens no daudzajiem virzieniem, kas nozares ekspertu skatījumā nepieciešams Jūrmalas zīmola attīstībai.

Vienlaikus pašvaldībā uzsver, ka Jūrmalas pilsētas dome vienmēr uzklausot sabiedrības viedokli - jautājums par zīmola pozicionējumu un attīstības stratēģiju vidējā termiņā, tostarp logotipa maiņa, diskutēts gandrīz visās pašvaldības konsultatīvajās padomēs, kas pārstāv konkrētas sabiedrības grupas - iedzīvotāju, izglītības, uzņēmēju, sabiedriskajā (NVO) padomē un citviet.

Komentējot iespējamo domes darbību, ja aktīvisti savāks pietiekami lielu skaitu parakstu par jaunā logo atcelšanu, domē norāda, ka esot pāragri runāt par iespējamo reakciju, jo pašvaldība saņemot arī atbalsta vēstules un atzinību par spēju iet prom no klišejiskā, izteikti sezonālā logotipa ar sauli un jūru uz konceptuālāku grafisko zīmi, kas paverot plašākas iespējas pilsētas mārketingā.

Pašvaldībā uzsver, ka arī jaunajā grafiskajā zīmē ir iestrādātas Jūrmalas dabas vērtības - zeltaino pludmales smilšu reljefs, simbolizējot harmonisku ritmu, kas nebeidzas līdz ar rudens iestāšanos. Jūrmala tiekot pozicionēta kā Eiropas līmeņa kūrorts ar augstu kvalitāti - pateicoties dabas vērtībām, gadu desmitiem attīstītām kurortoloģijas tradīcijām, mērķtiecīgu uzņēmēju darbam gan SPA un viesnīcu biznesa, gan pilna servisa atpūtas infrastruktūras uzturēšanā, Jūrmala varot piedāvāt labsajūtu visu gadu.

Jau ziņots, ka aktīvisti Jūrmalā vāc parakstus par sabiedrības iesaistīšanu pilsētas logotipa izstrādē, atceļot nesen pieņemto jauno pilsētas logotipu.

Par iniciatīvu parakstīties Jūrmalas iedzīvotājus aktīvisti informē un aicina "Facebook" lapā "Caur Jūrmalas gastronomu". Lapā norādīts, ka akcijas mērķis ir atcelt tikko pieņemto Jūrmalas logotipu un rosināt diskusiju par jaunu logotipu un nepieciešamības gadījumā tā pieņemšanu.

Neapmierinātību ar jaunpieņemto zīmolu, to pielīdzinot Georga lentītei, nacionālās apvienības (NA) mājaslapā paudis arī NA Jūrmalas valdes loceklis Modris Slava. "Pēdējā laikā īpaši noslēpumainā kārtā tika izveidots jauns Jūrmalas zīmols "J" burta veidā, kas sastāv no joslām, kuras atgādina ordeņlentīti, iespējams, pat Georga lentīti, jo joslas ir līdzīgas, tikai melno joslu vietā ir baltas. Melnbaltā variantā asociācijas ar Georga lentīti ir vēl pilnīgākas. Šis zīmols tā pasūtīšanas un sagatavošanas stadijā netika apspriests ne ar Jūrmalas iedzīvotājiem, ne ar Jūrmalas māksliniekiem. Formāla apspriešana notika jau pēc zīmola pasūtījuma izpildīšanas," skaidro Slava.

Viņš norāda, ka NA Jūrmalas nodaļa vienprātīgi protestē pret jaunā zīmola izveidošanas kārtību un arī pret rezultātu - asociāciju dēļ, ko šis zīmols izraisa. "Jūrmala nav prokrieviska pilsēta, kas to vien darītu, kā sapņotu par atpūtnieku plūsmas atjaunošanu no Krievijas un visvisādi sekmētu Krievijas ietekmes palielināšanu Jūrmalā un Latvijā vispār," saka NA pārstāvis, norādot, ka zīmola izveidošanas gaita liecina par Jūrmalas pašreizējā mēra Gata Trukšņa (ZZS) zināmām autoritārām tieksmēm.

Kā liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija, Jūrmalas pilsētas zīmola attīstības stratēģijas izstrāde pašvaldībai kopumā izmaksājusi 41 950 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Līgums ar stratēģijas izstrādātāju SIA "DDB Worldwide Latvia" noslēgts jau pērn vasarā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!