Ministru prezidente Laimdota Straujuma ("Vienotība"), ja būtu Saeimas deputāte, nebalsotu par pretrunīgi vērtētajām tikumiskās audzināšanas normām skolās.
Straujuma piektdien žurnālistiem skaidroja, ka Saeimā atbalstītie deputātes Jūlijas Stepaņenko ("Saskaņa") priekšlikumi, kas uzliek pienākumu izglītības iestādēm aizsargāt izglītojamos no tādas informācijas, kas neatbilst tikumiskās attīstības nodrošināšanai, būtu vērtējami Valsts prezidentam Andrim Bērziņam.
Viņa akcentēja, ka iestājas par brīvību un atbildību, veidojot mācību literatūru, taču, "ja mēs veidojam cenzūras padomes, tas nav ceļs, kurš ejams".
Jau ziņots, ka Saeimas deputāti ceturtdien, vērtējot grozījumus Izglītības likumā, galīgajā lasījumā atbalstīja deputātes Jūlijas Stepaņenko ("Saskaņa") pretrunīgi vērtēto priekšlikumu, kas uzliek pienākumu izglītības iestādēm aizsargāt izglītojamos no tādas informācijas, kas neatbilst tikumiskās attīstības nodrošināšanai.
Saeimas galīgajā lasījumā pieņemtie grozījumi likumā paredz, ka valdībai būs jānosaka tikumiskās audzināšanas vadlīnijas.
Atbalstītajā priekšlikumā norādīts, ka minētā izglītojamo aizsargāšana nebūs jāveic augstskolās. Tomēr, kā debatēs norādīja deputāts Kārlis Šadurskis ("Vienotība"), šāda redakcija nozīmē, ka, piemēram, koledžās studējoši jaunieši tagad būs jāaizsargā no netikumiskiem materiāliem. Šadurskis šo priekšlikumu dēvēja par "absolūtām muļķībām".
Šadurskis, komentējot likuma grozījumu izskatīšanas gaitu lietoja spilgtu citātu: "Pret stulbumu paši dievi cīnās veltīgi".
Tāpat deputāti atbalstīja vēl vienu Stepaņenko priekšlikumu, kas paredz "noteikt kārtību, kādā izvērtējama informācijas, tajā skaitā mācību līdzekļu un materiālu, kā arī mācību un audzināšanas metožu atbilstība šā likuma mērķī ietvertās izglītojamā tikumiskās attīstības nodrošināšanai, kā arī šīs izvērtēšanas kritērijus".
Deputāti arī atbalstīja normu, kas uzliks par pienākumu izglītības iestāžu padomēm lemt par mācību un audzināšanas procesā izmantojamo metožu un informācijas, tostarp mācību līdzekļu un materiālu, atbilstību izglītojamā tikumiskās attīstības nodrošināšanai, kā arī tikumiskās audzināšanas vadlīnijām.