Stepaņenko, kura izstrādāja Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā atbalstīto Izglītības likuma grozījumu, kas paredz aizliegt izglītības iestādēs izmantot materiālus, kas var negatīvi ietekmēt izglītojamā tikumisko attīstību, uzskata, ka šādu dzejoli skolēniem varētu pasniegt tikai tad, kad viņiem ir nostabilizējusies vērtību sistēma.
"Kad skolniekiem būs izveidojusies stabila vērtību sistēma, būs izanalizēts Ziedonis un Rainis, kādam iespējams būs vēlēšanās saprast, kas dzejoļa autorei bija prātā. Bet atkal, skolā diez vai tas būtu jādara," savā "Facebook" profilā rakstījusi Stepaņenko.
Ziņots, ka Āgenskalna Valsts ģimnāzijā skolotājai, dzejniecei un literatūrzinātniecei Ivetai Ratinīkai izteikts aizrādījums par "netikumīga" dzejoļa pasniegšanu un analīzi stundā.
Kā Ratinīka pastāstīja portālam "Delfi", situācija drīzāk ir iebildums pret teksta saturu. "Ja nebūtu piesaukts likums, es netvītotu. Jā, metodoloģiski biju pārdroša, bet mērķis bija runāt par teksta kritērijiem. Vēstījuma joprojām aktuālo saturu."
Filozofs, rakstnieks un portāla "Satori.lv" galvenais redaktors Ilmārs Šlāpins norāda, ka, viņaprāt, sašutums par konkrēto dzejoli ir kvalitātes pierādījums. "Tā ir labas dzejas pazīme, labas dzejas liktenis - raisīt skandālu un diskusijas."
Tikmēr sociālā tīkla "Twitter" lietotāji lielākoties pauda sašutumu par skolas administrācijas vēlmi cenzēt dzeju.