Pastkaste ar reklāmas bukletiem
Foto: DELFI Aculiecinieks
Vērienīgā Rīgas domes konkursā par reklāmas materiālu izvietošanu uzvarējis Rīgas domes deputāta Andreja Kozlova ("Saskaņa") bijušās sievas Janīnas Tolkunovas uzņēmums, ziņo LTV raidījums "de facto".

Rīgas dome tērēs vairāk nekā 726 000 eiro, lai trīs gadu laikā vairākās televīzijas programmās divas lappuses būtu veltītas Rīgas domes aktualitātēm. Šādi nolemts aizvietot pašvaldības izdevumu "Rīga.lv", kas rīdzinieku pastkastītēs nāca vairāk nekā gadu pirms Saeimas vēlēšanām un tika likvidēts uzreiz pēc tām. Papildus izmaksām par izvietošanu, vēl 100 000 eiro ik gadu dome tērēs, lai šos materiālus uzrakstītu domes pieaicinātie autori.

Vasarā ticis rīkots konkurss un tajā uzvarēja vienīgais pretendents, Kozlova bijušās sievas uzņēmums SIA "Mediaservice". Tas izvieto reklāmu gan televīzijas programmās, gan laikrakstos "Subbota", "Latvijskije Vesti" un "7 super-sekretov".

Nodibinājuma "Riga.lv" valdes loceklis Andris Konošonoks raidījumam norādījis, ka viņam neesot pienākumu iepazīties ar īpašniekiem, bet pats Kozlovs norādījis, ka ar bijušo sievu jau trīs gadus nekomunicē.

Raidījums norāda, ka Kozlovs ilgus gadus bijis laikraksta "Vesti" izdevējs. Tagad iknedēļas avīze viņam vairs formāli nepieder un deputāts noraida jebkādu saistītu ar redakciju. Taču ir fakts, kas tomēr liek domāt, ka politiķis uzrauga "Latvijskije Vesti" redakcijas darbu. Tūlīt pēc sarunas ar viņu, uz "de facto" zvanīja "Vesti" portāla žurnālists un vēlējās uzzināt, kāpēc top sižets. Vēlāk parādās arī raksts, kas raidījumu apsūdz vēlmē atņemt laikrakstam reklāmas budžetus, un pat sarīkota aptauja - "vai Jūs uzticaties LTV žurnālistiem".

Kamēr LTV sižets tikai tapa, uz Latvijas televīziju arī atnāca vēstule no uzņēmuma "Zīme", kas ir formālais minēto laikrakstu izdevējs. Vēstulē minēts, ka TV programmu publicēšana avīzēs ir televīzijām ļoti svarīga, pieminēts Latvijas Televīzijas konkurss par reklāmas izvietošanu un norāda – LTV ir jāizvērtē materiāla publicēšanas lietderību, jo pretējā gadījuma tas var radīt zaudējumus ne tikai izdevniecībai, bet arī televīzijai.

Raidījums atgādina, ka uzņēmums "Mediaservice" jau sen saņem Rīgas domes budžeta līdzekļus. Firma dibināta 2010.gada sākumā, īsi pēc tam, kad Andrejs Kozlovs kļuva par Rīgas Domes deputātu. Kopš tā laika "Mediaservice" regulāri uzvarējis dažādu Rīgas domes kapitālsabiedrību ("Rīgas nami", "Rīgas centrāltirgus", "Rīgas 1. slimnīca") iepirkumos par publicitātes nodrošināšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!