Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) vēl joprojām nav saņēmis paskaidrojumus no Ministru prezidentes Laimdotas Straujumas (V) par demisijas pieprasīšanu, liecina viņa sacītais LTV raidījumā.
Viņš skaidroja, ka lēmums bijis negaidīts gan viņam, gan viņa partijas biedriem. Spiedienu par atkāpšanos pirms lēmuma pieņemšanas par "airBaltic" investoru nav jutis. Tagad par demisijas pieprasīšanas iemeslu var tikai spekulēt, uzvēra Matīss. Viņš atklāja, ka šobrīd ir nolēmis atgriezties Saeimā un pildīt deputāta amata pienākumus.
Runājot par "airBaltic" finanšu stāvoklis, Matīss uzsvēra, ka uzņēma stāvoklis šobrīd ir stabils. Ārējais finansējums nepieciešams, lai nomainītu floti.
Savukārt, runājot par piektdien laikraksta "Diena" vēstīto, ka "airBaltic" potenciālo investoru sarakstā bijis arī bankas "Citadele" pircējs, ministrs atzina, ka interese no "Rpplewood" par investēšanu bijusi, bet piedāvājums nav bijis izskatāms, jo nav bijis finansiāli izdevīgs.
Jau ziņots, ka Straujuma pieprasījusi Matīsa demisiju, par ko mutiski ministru jau trešdien ir informējusi. Iemesls demisijas pieprasīšanai ir ministra novilcinātās darbības, laicīgi neiepazīstinot valdību ar nepieciešamajām rīcībām valsts nacionālās aviokompānijas "airBaltic" attīstībai, kā arī uzraudzības trūkums par aviokompānijas stratēģisko virzību, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas potenciālās iespējas.
"Ministrs ir zaudējis manu uzticību. Uzskatu, ka "airBaltic" uzraudzība ir veikta neapmierinoši," pauda Straujuma. Plānots, ka no 7. novembra līdz jauna satiksmes ministra atrašanai attiecīgos pienākumus pildīs finanšu ministrs Jānis Reirs.
Tāpat vēstīts, ka valdība sēdē otrdien, 3. novembrī, aiz slēgtām durvīm pēc vairāk neka četru stundu diskusijām akceptēja finanšu konsultanta "Prudentia" atrasto investoru "airBaltic". Aviokompānijā investēs arī valsts, kapitalizējot "airBaltic" aizdevumu Valsts kasē. Tas būs Saeimas lēmums, ko paredzēts pieņemt kopā ar nākamā gada valsts budžetu.
Matīss informēja, ka apstiprinātais investors aviokompānijā ieguldīs 52 miljonus eiro, bet valsts - 80 miljonus eiro. Attiecīgās investīcijas dos iespēju "airBaltic" sasniegt pozitīvu pašu kapitālu aptuveni 60 miljonu eiro apmērā un tādējādi aizņemties finanšu tirgos, nodrošinot tālāko aviokompānijas attīstību.