Ķīmijas entuziastu grupa, ko veido Latvijas Universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) ķīmijas programmu studenti, ir izveidojuši lekciju programmu "Pastāvēs, kas pārvērtīsies!", portālu "Delfi" informēja projekta organizatore Santa Bērziņa
Lekciju idejas autors Igors Dubaņevičs skaidroja: "Uzskatu, ka skolā visinteresantāko daļu no zinātniskās puses nestāsta. Mans uzdevums ir parādīt, kā zināšanas tiek pielietotas ikdienā, lai veicinātu jauniešu velmi domāt par lietām, kas ir apkārt, un kā tās var uzlabot. Uzdevumu risināšanai skolā jēga ir tikai tad, kad mēs varam pielietot no ikdienas dzīves iegūtās iemaņas, papildus tam, kas ir aktuāls.
"Kad izlēmu rīkot lekcijas, tikko bija aktualizējies Kembridžas jautājums, kas arī mani pamudināja izveidot spēcīgu komandu, kas spētu ar mani izveidot un vadīt lekcijas jauniešiem. Pēc maniem novērojumiem skolas gados, aizvien mazāk un mazāk jauniešu izvēlas savās studiju gaitās apgūt dabaszinātnes, kā arī skolās vērojama izvairīšanās no dabaszinību priekšmetiem. Šī iemesla dēļ mēs vēlējāmies parādīt, ka ķīmija nav biedējoša un ka zināt un saprast ir ļoti forši!" rezumēja Dubaņevičs.
Dubaņevičs arī uzsver, ka tagad, kad, 12. klasi beidzot, būs obligāti jāliek fizikas vai ķīmijas eksāmens, šī lekcija var dot jaunu skatu punktu un zinātni. Tomēr viņš neuzskata, ka ar obligātiem eksāmeniem var raisīt nepieciešamo interesi šajos priekšmetos.
Lekcijas ir veidotas interaktīvā veidā: sākumā tiek parādīts eksperiments, tad tas tiek izskaidrots arī ar piemēriem no ikdienas dzīvēs, tādējādi parādot, cik lielā mērā ķīmija ir mums visapkārt.
Nākamā lekcija notiks 12. decembrī RTU Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātē. Lekcijas organizē: Igors Dubaņevičs, Santa Bērziņa, Elgars Āboliņš un Valters Trokša