Bērnu klīniskā universitātes slimnīca nav konstatējusi pārkāpumus ārsta rīcībā, pret kuru tika ierosināta pārbaude saistībā ar kādas mātes sūdzību par, iespējams, neprofesionālu un paviršu rīcību, izmeklējot bērnu.
Bērnu slimnīcā tika sākta pārbaude saistībā ar kādas mātes sūdzību par ārstu, kurš mazam bērnam naktī izmeklēšanu veicis pavirši. Pārbaudē bija plānots arī noskaidrot, vai šāds ārsts var vispār turpināt darbu slimnīcā. Gadījums bija saistīts ar māti, kura uz slimnīcu aizvedusi savu dēlu, jo viņam ļoti sāpējis vēders un bijusi augsta temperatūra, tomēr ārsts, kurš bērnu apskatījis, ieteicis ģimenei doties mājās. Tikai nākamajā dienā pēc mātes uzstājīgiem lūgumiem bērns atbilstoši pārbaudīts un viņam veikta operācija.
Kā informēja slimnīcas pārstāve Dace Preisa, veicot pārbaudi, kas tika ierosināta pēc saņemtās sūdzības no pacienta mātes par, iespējams, neprofesionālu ārsta rīcību slimnīcas neatliekamās medicīniskās palīdzības nodaļā, secināts, ka neatliekamās medicīniskās palīdzības posmā ārsts rīkojies, balstoties uz bērnu ķirurģijā noteiktiem pamatprincipiem, un akūta vēdera aina nav tikusi konstatēta. Attīstoties akūtam apendicītam, savlaicīgi tikusi veikta operācija.
Bērnu ķirurģijas klīnika veica gadījuma analīzi, pārbaudot pacienta vēsturi un analizējot ar pacientu veiktās darbības laikā, kad viņš atradās slimnīcā.
Preisa skaidroja, ka, pacientam atrodoties neatliekamās medicīniskās palīdzības nodaļā, visi radītāji liecināja par vīrusbakteriālu infekciju, kas neprasa ķirurģisku iejaukšanos un nav indikāciju bērna stacionēšanai. Pacienta saslimšanas diagnostika turpinājās vēl 24 stundas kopš atkārtotas vēršanās pēc neatliekamās palīdzības - apendicīta diagnoze ar maza bērna vecumam raksturīgo gaitu apstiprinājās tikai nākamajā dienā, un tad tika veikta ķirurģiska iejaukšanās.
Apendicīta klīnika dažādos vecumos ir atšķirīga un tā diagnostika bērna vecumā ir sarežģīta, jo vispārējie simptomi ir līdzīgi daudzām saslimšanām, uzsvēra slimnīcas pārstāve.
Viņa arī pastāstīja, ka, analizējot pēdējo gadu datus, redzams, ka Bērnu slimnīcas neatliekamās palīdzības daļā apmēram 70% gadījumu vēršas pacienti ar sūdzībām, kuras ir ģimenes ārstu kompetencē.
"Gan no medicīniskā, gan no pacienta viedokļa ir ļoti svarīgi saprast, ka visus pacientus stacionēt nav ne iespējams, ne vajadzīgs, jo to neatļauj ne vien slimnīcas kapacitāte, bet, kas vēl svarīgāk, nepieciešamība pasargāt pašus pacientus no infekcijām, kuras tie var iegūt vīrusu un gripas sezonā. Tāpēc gadījumos, kad nav skaidru indikāciju pacientu stacionēt, tas netiek darīts gan viņa, gan citu pacientu labā," piebilda Preisa.
Taču, analizējot šo gadījumu, slimnīca ir apzinājusi sociālu problēmu, kas jārisina tuvākajā laikā, proti, ko darīt situācijās, kad bērni no attāliem reģioniem netiek mājās pēc slimnīcas apmeklējuma nakts laikā vai brīvdienās dzīvesvietā nav iespējams saņemt nepieciešamo palīdzību, ģimenes ārsts nav pieejams, bet vienīgais pieejamais ārsts ir slimnīcā, kas ir divu un vairāk stundu brauciena attālumā. Neraugoties uz to, ka valsts šādas sociālās funkcijas slimnīcai nav deleģējusi, šobrīd tiekot meklēts risinājums.
Tāpat Preisa piebilda, ka šī gada slimnīcas apmācību plānā īpaša vērība ir veltīta tieši komunikācijai ar pacientu, kā arī ārstu psiholoģiskai sagatavošanai darbam stresa situācijās, kādas neapšaubāmi ir ikdiena neatliekamās palīdzības nodaļā.
Pērn slimnīcā saņemtas 99 sūdzības, no kurām 19 saistītas ar komunikācijas jautājumiem starp personālu un pacientu. Kopš pagājušā gada nogales slimnīcā tiek organizētas apmācības komunikācijā un konfliktu vadībā. Prioritāri šajās apmācībās piedalās tie speciālisti, kas strādā stresam visvairāk pakļautajās nodaļās, kur pacientu plūsma ir vislielākā, pastāstīja slimnīcā.
Preisa arī norādīja, ka ir saprotams vecāku satraukums situācijās, kad radušies veselības sarežģījumi, tāpēc šādās situācijās komunikācijas pārpratumi diemžēl rodoties ļoti viegli. Tāpēc slimnīca aicina neskaidrību gadījumos vienmēr uzdod papildjautājumus, savukārt, ja situāciju nav izdevies atrisināt, aicina par to informēt. Bērnu slimnīca izskata un analizē visas saņemtās sūdzības, kā arī izvērtē iespējamos uzlabojumus, lai novērstu šādu situāciju atkārtošanos.